login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MooTools - uploaden van een bestand (Opgelost)

Offline Wijnand - 08/03/2010 13:57
Avatar van WijnandModerator Hallo,

Ik loop aan tegen een klein MooTools probleem. Het gaat om de volgende code.

1. <?php
  2. echo '<pre>';
  3. print_r($_POST);
  4. print_r($_GET);
  5. print_r($_FILES);
  6. echo '</pre>';
  7. ?>
  8. <form id='form' name='form' action='http://geheimetestserver.nl/bestand.php' enctype="multipart/form-data" method='POST'>
  9. <input type='file' name='bestand' id='bestand' value='' />
  10. <input type='hidden' name='hid' id='hid' value='werkt?' />
  11. <input type='submit' value='opslaan' />
  12. </form>

Als ik dit formulier verstuur krijg ik alle resultaten terug.

Maar nu laad ik dit formulier in met MooTools in een 'popup' (thickbox achtig). In de boxje heb ik een knop staan om dit formulier te versturen. Als ik dit formulier stuur krijg ik resultaten terug van 'submit' en van 'hid', maar niet van 'bestand'.

De code die het laden doet is deze:
  1. fb.loadContent(myForm.getProperty('action'), myForm).chain(function(){
  2. fb.removeControl("load");
  3. });

Waarbij 'load' de knop is. Het is dus op zich niet zo spannend, maar alle data wordt 'gepost', behalve het bestand zelf (en dus blijft $_FILES leeg).

Iemand enig idee?

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 08/03/2010 15:08
Avatar van xSc Onbekend Volgens mij moet je ook encoding meegeven aan je form, waarbij encoding dezelfde waarde heeft als enctype. En trouwens, je kunt beter geen method="POST" gebruiken, maar method="post".
Offline Wijnand - 08/03/2010 15:20
Avatar van Wijnand Moderator encoding is volgens mij de enctype... enctype is 'type van encoding'.

Toch?
Offline xSc - 08/03/2010 15:37
Avatar van xSc Onbekend @Wijnand,

dat klopt. Maar, ik ben vorige week beziggeweest met een form, die ik met JavaScript aanmaakte. Zonder encoding werd mijn file niet meegestuurd. Nadat ik dit attribuut had toegevoegd, werd mijn file wel verzonden.

Offline Wijnand - 08/03/2010 15:39
Avatar van Wijnand Moderator @xSc (tijd geleden zeg),

Oké, ik heb deze toegevoegd, maar geen verandering.

$_POST werkt dus wel, maar $_FILES niet.. dat is denk ik het probleem, maar geen idee hoe ik dit kan veranderen.
Offline xSc - 08/03/2010 15:50
Avatar van xSc Onbekend Ja Wijnand, dat is lang geleden 

value='' heb je bij file. Die mag daar niet staan 
Offline Wijnand - 08/03/2010 15:53
Avatar van Wijnand Moderator Weggehaald, maar dat lost het (natuurlijk) niet op...

Via google krijg ik ook geen hele zinnige informatie, tenminste.. niet een oplossing. Je kan iig met javascrip geen bestanden uitlezen, maar versturen zou toch geen probleem moeten zijn?
Offline xSc - 08/03/2010 16:00

het zou iets kleins moeten zijn. Heb je bijv. wel toegang tot de temp map? Controleer anders via phpinfo(); of de instellingen goed staan 

Het hoeft maar iets kleins te zijn  
Offline Wijnand - 08/03/2010 16:30
Avatar van Wijnand Moderator Hij gaat er voor al fout, voordat hij bij PHP komt. Het probleem is dat ik dus met ajax bestanden wil doorsturen...

html -> ajax -> php.

Bij html voeg ik de file toe. Met ajax verstuur ik het formulier. bij PHP komt het bestand niet binnen.
Offline xSc - 08/03/2010 16:34

Ik maak gebruik van een hidden iframe. De target van het formulier zet ik dan op dat iframe. Dat werkt heel handig.

Ik weet echter niet hoe jouw AJAX eruit ziet.
Offline Wijnand - 08/03/2010 17:05 (laatste wijziging 09/03/2010 16:07)
Avatar van Wijnand Moderator Ja ik gebruik mootools en dat schijnt weer lastiger te gaan.

In het kort.

ik open een linkje in facebox (mootools) en daarin wil ik een bestand kunnen uploaden. Ik vind het best om dat via een iframe te doen, met als enig puntje van aandacht, ik wil in de facebox-rand (onderaan) een knopje opslaan hebben en niet in de iframe zelf.

edit: Opgelost...

je kunt het volgende erbij zetten als een var in de class:

1. html: '<iframe src="' + ajaxurl + '" id="frame" frameborder="0" border="0"></iframe>',
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s