Ik ben bezig met het oefenen van javascript met een online cursus. Nu is het de bedoeling dat ik een scriptje maak waarvan na 10 seconden de 'iRock' alleen word, hij krijgt een sip gezichtje.
Nu is het probleem dat er in FF geen plaatje veranderd word, maar ik krijg de alert wel. Mijn scripts staan hieronder:
achter iRockLonely(), daar moet toch helemaal geen ';' ?
==Edit==
@ poster boven mij, zoiets dacht ik dus ook. (had jouw entry niet gezien, was douchen en topic stond nog open, dus ik had jouw post niet gezien)
moet het niet window.setInterval("iRockLonely", timerInt); zijn?
edit
firefox ondersteund niet compleet JavaScript.
het zou goed kunnen dat firefox het element setinterval niet ondersteundÂ
En van waar komt dit? Kan je dat bewijzen (want je kletst uit je nek)?
Bovendien worden alle functies standaard al aangeroepen met window.
Dus alert is hetzelfde als window.alert en setInterval is hetzelfde als window.setInterval.
Ik heb het zelf ff getest en in IE werkt het prima. Dan ligt het probleem dus niet bij je Javascript. Browsers mogen dan styling (CSS) anders intepreteren, als een script werkt, dan werkt het.
* Uitzonderingen daargelaten, wat op een simpele functie als bovenstaande niet van toepassing kan zijn
Mogelijke oplossingen:
-Leeg je cache eens en probeer opnieuw
- Check je CSS eens of er nog meer elementen met id iRock zijn (of dubbel)
- Gebruik bij voorkeur alleen kleine letters voor je bestandsnamen (ook images en externe Javascript files)
- check ook dit eens http://support....en_geladen
Ik heb het zelf ff getest en in IE werkt het prima. Dan ligt het probleem dus niet bij je Javascript. Browsers mogen dan styling (CSS) anders intepreteren, als een script werkt, dan werkt het.
Soms wel ja :-p. Maar heb jij ooit een browser zo'n simpel scriptje zien weigeren?
onTopic:
Het script werkt in ieder geval bij mij in alle IE versies, Firefox, Opera en Safari. Als t bij jou dus niet werkt ligt t aan iets anders (Leeg je cache), maar niet aan t script. Ik gebruik andere plaatjes, dus mischien klopt je bestandsnaam niet. Probeer ook eens complete URL's voor je afbeeldingen.