login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ophalen data dmv AJAX problemen in IE

Offline svm - 02/02/2010 17:43
Avatar van svmPHP ver gevorderde Het is alweer bijna drie jaar geleden zag ik dat ik hier voor het laatst een vraag had, maar nu kom ik er echt niet meer zelf uit.

Voor school heb ik een opdracht een soort chat te maken, zodat leraren problemen snel kunnen chatten naar de beheerders in het OLC.
Ik was blij toen hij bijna klaar was en goed werkte.. totdat ik hem in IE testte.

In IE wordt de data direct na het posten van een bericht opgehaald van de server.
Wanneer voor het eerst een bericht wordt verzonden in een browser wordt er een code als sessie aangemaakt (JS) welke bij elk bericht wordt opgeslagen, zodat de server weer welk bericht bij welke gebruiker hoort.
Vervolgens wordt vanaf het moment vanaf verzending elke drie seconden de request opnieuw uitgevoerd (functie wordt uitgevoerd; getest met een alert();).
Maar de data wordt niet opgehaald/bijgewerkt in het browser.
Als ik vervolgens handmatig nog de functie voor het ophalen van de data uitvoer (dmv een button) wordt de data in het browser wél bijgewerkt.
Na het opnieuw verzenden van een bericht staat echter alleen de zojuist verzonden data weer bij de berichten op het browser.

In de database komt wel alle informatie juist binnen en bij het ophalen worden alle berichten uit de db gelezen en geëchoed (=echo ).
De JS kun je hier vinden (over 2 bestandjes in de chat zoals vermeld: http://webspace...stion.html).

Kan iemand mij zeggen waarom IE de data niet goed ophaalt? (in FF werkt het dus wel, maar op school wordt helaas IE gebruikt)

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s