login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Timer value

Offline Drieske - 01/02/2010 21:17 (laatste wijziging 01/02/2010 21:36)

Ik ben bezig met een quiz en het is hierbij noodzakelijk om binnen de 60 seconden te antwoorden, antwoorden ze vroeger dan moet ik de tijd opslagen waarin ze hebben geantwoord ( in seconden ).

Nu is mijn teller als volgt om te kijken of ze binnen de 60 seconden antwoorden, indien niet wordt de functie timeup opgeroepen :

1. timer = setTimeout('timeup()', 60000);

Nu dacht ik wanneer er wel correct wordt geantwoord, wordt de functie correct() aangeroepen en ik dacht hier een alert te doen van timer, met het idee dat dit me de huidige aantal seconden ging weergeven. Blijkbaar niet.

Hoe kan ik de value van de timer ophalen op dat ogenblik? Indien dit niet gaat wat is een alternatief?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 01/02/2010 21:26
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik denk dat het handiger is om setInterval te gebruiken.
Je laat tegelijkertijd een tellertje meelopen, en bij een clearinterval sla je het tellertje op en reset hem voor je volgende vraag.
Offline Drieske - 01/02/2010 21:36
Avatar van Drieske Lid Maar als ik doe setInterval("timeup', 60000) dan zal hij na de verstreken tijd, terug opnieuw de functie timeup oproepen na 60 sec, wat dus niet de bedoeling is, dan toch maar beter setTimeOut gebruiken?

En ik veronderstel dat je zegt dat het best is dat ik met 2 tellers zal gaan werken? Eentje die telt hoelang men zoekt naar het antwoord en dan eentje die aftelt tot 60 seconden om dan de functie timeup op te roepen?
Offline vinTage - 01/02/2010 21:45
Avatar van vinTage Nieuw lid nee, je moet dan setinterval gebruiken PER SECONDE.
Je laat hem dan een functie aanspreken waarin je je teller per 1 verminderd, je begint natuurlijk bij 60.

Zodra hij <=0 dan roep je pas timeup en clearinterval aan, en anders alleen clearinterval en las de tellerwaarde op.
Offline Drieske - 01/02/2010 21:49
Avatar van Drieske Lid Ah ja ik snap het! Nu heb ik nog een ander probleem. Ik doe 25 test achter elkaar en daarvan moeten die seconden worden bijgehouden. Nu dacht ik met php een $_SESSION aan te maken maar blijkbaar omdat javascript client side is, kan je dit niet gaan achterhalen in je javascript of gaan aanpassen.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Zodat ik op het einde de totale tijd kan zien. Dus na elke test de resterende seconden optellen tot en met de laatste test en dan het totaal laten zien?
Offline vinTage - 01/02/2010 21:53 (laatste wijziging 01/02/2010 21:54)
Avatar van vinTage Nieuw lid Je wilt het gewoon in javascript opslaan of JUIST niet ?

Als je het gewoon in javascript opslaat, dan kan je gewoon een totaal bijhouden.

helemaal bovenaan je scripts:
  1. var totaalRestand

Na elke clearinterval doe je
  1. totaalRestand += tellertje

Bijhouden in een sessie heeft imo geen nut, want ik kan natuurlijk ook gewoon de tellerwaarde van 60 naar 160 maken ofzo.
Je kan het natuurlijk wel gewoon bijhouden dmv ajax
Offline Drieske - 01/02/2010 21:58
Avatar van Drieske Lid Ja, in javascript of ergens anders maakt niet veel uit, zolang ik hem op het einde maar doorstuur naar de pagina met de informatie en in de db kan zetten na de test... Gaat dit in javascript met behulp van php of moet ik dan ajax gaan gebruiken?
Offline vinTage - 01/02/2010 22:10
Avatar van vinTage Nieuw lid totaalscore houd je bij zoals ik dus in mn vorige reactie zei.

Hiermee kan jij denk ik wel uit de voeten ?

http://www.site...ive_search
Offline Drieske - 02/02/2010 00:19
Avatar van Drieske Lid Het probleem zit em echter in het feit dat de javascript samen met de test na 1 test herladen wordt waardoor totaletijd terug altijd 0 wordt?

Kan je in javascript geen gebruik maken van iets dat bv dezelfde werking heeft als sessions om dan de totale tijd op te slagen in javascript.

Op het einde verzend ik dan de totaletijd met behulp van ajax naar php, die het in de database zet!
Offline vinTage - 02/02/2010 00:34
Avatar van vinTage Nieuw lid ...zie de link die ik hierboven gaf
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s