login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tile-game | Pagina 2

34 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 09/01/2010 16:28
Avatar van lemoinet PHP gevorderde het probleem ligt bij het splitten op lijnen (\n)

verander het anders een in .split('\n');
Offline Erwt - 10/01/2010 02:46 (laatste wijziging 11/01/2010 16:00)
Avatar van Erwt PHP beginner Kan het er ook aan liggen dat ik de output in een textarea zet? en dat er via de POST bijv. geen enters mee worden gestuurd oid?

edit

In jouw voorbeeld heb je een div die zo breed is als het aantal tiles * 16px, en daarom schoof hij naar onder, waarom hij dat bij mij niet deed was omdat mijn map kleiner is.. en jij had hem op 500px gezet o.i.d. Ik heb alles nu veranderd en het werkt nu oké.
Offline lemoinet - 11/01/2010 16:16
Avatar van lemoinet PHP gevorderde de spatie voor \n moet ook nog weg. dit heb ik er in gezet omdat in je eerste versie van je map achter elke regel een spatie stond

ik ben bezig de code nog eens te herschrijven. ik heb er nu een jquery plugin van gemaakt.
Offline Erwt - 11/01/2010 16:30 (laatste wijziging 12/01/2010 16:49)
Avatar van Erwt PHP beginner Die spatie had ik inderdaad al weg gehaald, heb nu een map_height en map_width gemaakt en bij het lopen een check gemaakt zodat hij niet uit de map kan lopen. Ben nu even bezig met een ledensysteem zodat ik zometeen weer dingen in de database kan opslaan.

Wel lijkt het me ideaal om objecten te gaan gebruiken in plaats van de manier van nu.. omdat:

- Je een plaatje transparant kan maken zodat deze VOOR gras of zand kan.

- Je hebt 3 verschilllende objecten namelijk:
- Deuren, hier kan je WEL op de tile staan, waarna een action() volgt.
- Rotsen, hier kan je NIET op lopen
- Items, deze moet je eerst oppakken voordat je er op kan lopen.

edit
1. Is het gebruik van bovengenoemde 'objecten' af te raden of niet?

2. Omdat het spelletje online wordt moet er ook in de database komen te staan welke kant de speler opkijkt. Maar omdat ik het poppetje ook geanimeerd wil laten lopen, kom ik dan nog met problemen te zitten? Wat moet ik dan opslaan in de database? alleen de angle of gewoon de backgroundPosition?

En als ik dan mijn eigen poppetje beweeg, dan wil ik dezelfde functie gebruiken voor een andere speler. Enige tips?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s