Nieuw lid |
|
Hoi,
Ik wil graag een link op mijn site, die, als je erop klikt, een willekeurige pagina opent (wel uit een bepaalde selectie van pagina's natuurlijk).
Ik heb al wat rondgekeken op internet, en kwam erachter dat dit via Javascript kan, maar ik heb echter helemaal geen ervaring met javascript.
Bovendien wil ik het lijstje van pagina's waaruit de willekeurige pagina gekozen moet worden, niet in elke html pagina hebben maar in een extern bestand, dus ik geloof ik dat ik een extern javascript nodig heb.
Ik heb geprobeerd wat van internet te kopiëren, maar dit werkte niet, en ik kan zelf dus echt niet inzien waarom niet; misschien was de code die ik van internet heb gehaald verkeerd, waarschijnlijk doe ik iets fout.
Nu vroeg ik me af of een van jullie misschien aan me uit kan leggen welke codes ik waar in moet voegen, om zo'n willekeurige link op mijn site te kunnen zetten. (Dus in het html-bestand en in het .js bestand)
Ik zou het echt heel fijn vinden als iemand me hierbij zou willen helpen, want zelf kom ik er niet uit.
Alvast heel erg bedankt.
(Ik heb mijn eigen codes hier niet bijgevoegd, omdat ik niet het gevoel heb dat ze van enige waarde zijn, aangezien het maar wat gepruts is.)
Overigens, op http://www.webs...t&id=5 staat ongeveer wat ik bedoel, maar hierbij snap ik niet hoe ik er een link van kan maken.
|