login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Enter voor activeren (Opgelost)

Offline kenzo - 24/12/2009 14:20
Avatar van kenzoPHP beginner Ik heb deze 2 regels van een chatbox:

1. <input type="text" id="chattext" name="chattext" onKeyPress="check_enter(event);hasvalue(this.value);" onChange="hasvalue(this.value);" maxlength="256" style="width: 170px; "/>
  2. <input type="submit" id="submitbutton" onMouseDown="javascript: say(document.getElementById('chattext').value);document.getElementById('chattext').value = '';" value=">" style="width:30px; " disabled />

De eerste regel code is het invullen van een input, het tweede is een button.

Nu wil ik graag als ik wat intyp en op enter klik dat de tweede button geactiveerd wordt.

Als ik er een form omheen zet doet hij de pagina alleen vernieuwen.

Kan dit op een andere manier?

Bedankt

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 24/12/2009 14:23
Avatar van Martijn Crew PHP als je het in een form zet, en je m bij 1 van de events (mouseover, onfocus, ik weet niet welke t zou moeten zijn) neerzetten 'return false;'

dan submit ie niet en ververst je pagina niet 
Offline kenzo - 24/12/2009 14:26
Avatar van kenzo PHP beginner maar hij moet net wel submitten, alleen niet verversen?
Offline Martijn - 24/12/2009 14:34
Avatar van Martijn Crew PHP je wilt dus dat als er op enter gedrukt word, de submit actie word uitgevoerd, maar niet de pagina ververst? Dan zet je alle acties die ie moet doen bij javascript, en dan eindig je met return false. Dat laatste zorgt er alleen maar voor dat de pagina dan niet ververst
Offline kenzo - 24/12/2009 14:46
Avatar van kenzo PHP beginner bedankt, heb het
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s