login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ajax, boolean returnen (Opgelost)

Offline Erwt - 04/12/2009 09:24 (laatste wijziging 04/12/2009 09:33)
Avatar van ErwtPHP beginner Ik ben bezig met een registratieformulier en wil bepaalde dingen controleren met ajax.

Het probleem is dat ik een functie in een functie heb.. en als ik in de ajax functie een waarde return dat hij dan niet de variabelen BUITEN de functies aanpast.

Bovenin mijn javascript file staat voor elk input veldje een variabele. Deze pas ik later aan in de functies door var weg te laten.

Ik kan wel de waarden in een hidden input zetten, maar dat is niet het probleem oplossen maar ervoor weglopen.. vind ik 

Ik dank u.

Plaatscode.be : ajax, boolean returnen

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 04/12/2009 09:44
Avatar van Stijn PHP expert Dus je wilt bij je onreadystate functie een boolean zetten. Je kan een var mail = false; plaatsen buiten de functie zodat die globaal wordt. En je laat je onreadystate code zoals die nu is.
Offline Erwt - 04/12/2009 09:47
Avatar van Erwt PHP beginner Dat heb ik al, ook al aangegeven maar wat een beetje onduidelijk.. sorry daarvoor.

Maar het komt omdat het denk ik een functie in een functie is, want als ik dat doe in checkEmail .. dan doet hij het wel, maar als ik binnen checkEmail het in de ajax functie doe dan werkt het niet.
Offline Kevin - 06/12/2009 09:52
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Heel stom voorbeeld, maar heb je hier iets aan?
  1. var ikmoetmee = false;
  2.  
  3. function bla(){
  4. var ikmoetmee;
  5. alert(ikmoetmee);
  6. }
Offline Erwt - 07/12/2009 10:37
Avatar van Erwt PHP beginner als je 'var' gebruikt binnen de functie, dan replaced hij het alleen binnen die functie en wordt de globale var gewoon vergeten.

Het probleem is alleen dat ik een functie in een functie heb.. en ik kan dus niet zeggen email = true;
Offline Richard - 07/12/2009 11:01
Avatar van Richard Crew algemeen Ehh, wat is het probleem van een functie binnen een functie? Er is gewoon lexicale scoping, al je variabelen buiten functies blijven beschikbaar, tenzij je een nieuwe "var" maakt.

Oftewel, als je een globale variabele "mail" hebt gemaakt (BAH!), wordt die gewoon aangepast.
Offline Erwt - 10/12/2009 09:08
Avatar van Erwt PHP beginner Door dat van Richard te lezen ben ik eens nader gaan kijken naar ANDERE delen van mijn code, hier vond ik wat dingetjes wat uiteraard niet ging werken.. beetje ingewikkeld om uit te leggen, maar mijn schuld..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s