PHP interesse |
|
Ik heb de volgende code van jqueryui.com gedownload om toe te passen op mijn site:
function makeSublist(parent,child,isSubselectOptional,childVal)
{
$("body").append("<select style='display:none;' id='"+parent+child+"'></select>");
$('#'+parent+child).html($("#"+child+" option"));
var parentValue = $('#'+parent).attr('value');
$('#'+child).html($("#"+parent+child+" .sub_"+parentValue).clone());
childVal = (typeof childVal == "undefined")? "" : childVal ;
$("#"+child).val(childVal).attr('selected','selected');
$('#'+parent).change(function(){
if(isSubselectOptional) $('#'+child).prepend("<option value='none' selected='selected'> -- Select -- </option>");
$('#'+child).trigger("change");
$('#'+child).focus();
});
}
function makeSublist(parent,child,isSubselectOptional,childVal) { $("body").append("<select style='display:none;' id='"+parent+child+"'></select>"); $('#'+parent+child).html($("#"+child+" option")); var parentValue = $('#'+parent).attr('value'); $('#'+child).html($("#"+parent+child+" .sub_"+parentValue).clone()); childVal = (typeof childVal == "undefined")? "" : childVal ; $("#"+child).val(childVal).attr('selected','selected'); $('#'+parent).change(function(){ var parentValue = $('#'+parent).attr('value'); $('#'+child).html($("#"+parent+child+" .sub_"+parentValue).clone()); if(isSubselectOptional) $('#'+child).prepend("<option value='none' selected='selected'> -- Select -- </option>"); $('#'+child).trigger("change"); $('#'+child).focus(); }); }
Ik heb namelijk 3 selectboxen die ik afhankelijk gemaakt heb van elkaar. Dit wil zeggen dat wanneer je in selectbox 1 een waarde selecteert, selectbox 2 wordt gevuld met waardes die betrekking hebben op de keuze bij selectbox 1.
Voor selectbox 3 geldt hetzelfde, maar dan met betrekking tot selectbox 2.
Nu is het zo dat alle 3 de selectboxen standaard enabled weergeven worden, ook wanneer selectbox 2 of 3 geen waarde bevatten.
Nu wil ik dat selectbox 2 pas geënabled wordt wanneer er bij selectbox 1 een keuze gemaakt is én dat selectbox 3 geënabled wordt wanneer er bij selectbox 2 een keuze gemaakt.
Update:
Inmiddels heb ik voor elkaar gekregen dat de selectboxen afhankelijk zijn van elkaar en geënabled worden wanneer selectbox 1 gewijzigd wordt.
Nu wil ik ook dat wanneer selectbox 2 geen waarde heeft, de selectbox gedisabled blijft.
Ik heb dit zo geprobeerd:
$('#'+parent).change(function(){
if ( $('#'+child).selectedValues() == false) {
$('#'+child).attr("disabled",false);
$('#'+child).focus();
}
else{
$('#'+child).attr("disabled",true);
$('#'+child).focus();
}
});
$('#'+parent).change(function(){ if ( $('#'+child).selectedValues() == false) { $('#'+child).attr("disabled",false); var parentValue = $('#'+parent).attr('value'); $('#'+child).html($("#"+parent+child+" .sub_"+parentValue).clone()); $('#'+child).trigger("change"); $('#'+child).focus(); } else{ $('#'+child).attr("disabled",true); var parentValue = $('#'+parent).attr('value'); $('#'+child).html($("#"+parent+child+" .sub_"+parentValue).clone()); $('#'+child).trigger("change"); $('#'+child).focus(); } });
Helaas krijg ik dan deze foutmelding:
Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object.
Weten jullie hoe je met JQuery kunt controleren of een selectbox leeg is of niet?
|