login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Extra velden na berekening in formulier

Offline Ruultje - 22/09/2009 15:25 (laatste wijziging 22/09/2009 15:28)
Avatar van RuultjeNieuw lid Is het via Javascript mogelijk te rekenen in een formulier?

Voor een werkuren tabel ben ik op zoek naar iets in deze richting. Er moet voor gezorgd worden dat er in totaal 8 uur per dag gewerkt wordt door een werknemer. Zouden deze echter minder zijn (dus bijvoorbeeld 6 uur) dan moet er een veld geopend worden waarin men de reden kan zetten waarom er maar 6 uur gewerkt is. Men zou dan kunnen invullen dat het bekend is of dat er iets tussengekomen is.

Dit moet dan via input velden. Dus dat deze naar de berekening kijken. Wanneer men in het veld 6 invult (vb) dan moet er dus een extra veld bijkomen.

Is dit mogelijk om te realiseren? Zo ja heeft iemand een goed werkend voorbeeld? Weet namelijk niet goed waarop ik zou moeten zoeken.

Alvast bedankt!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 22/09/2009 15:38
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Mogelijk voorbeeld, maar voor jouw project moet je het wel nog aanpassen! 

1. <html>
  2. <head>
  3. <title>Uren test</title>
  4. <script type="text/javascript">
  5.  
  6. function checkHours()
  7. {
  8. var uren = document.getElementById("txtUren").value;
  9. if (uren < 8)
  10. {
  11. var div = document.getElementById("extraField");
  12. var txt = document.createElement("input");
  13. txt.setAttribute("type", "text");
  14. txt.setAttribute("id", "txtReden");
  15. var btn = document.createElement("input");
  16. btn.setAttribute("type", "submit");
  17. btn.setAttribute("id", "btnReden");
  18. btn.setAttribute("value", "OK!");
  19. div.appendChild(txt);
  20. div.appendChild(btn);
  21. }
  22. else
  23. {
  24. alert("uren in orde");
  25. }
  26. }
  27.  
  28.  
  29. </script>
  30. </head>
  31. <body>
  32. <input type="text" id="txtUren" />
  33. <input type="button" id="btnUren" value="OK" onclick="checkHours()" />
  34. <br />
  35. <div id="extraField">
  36.  
  37. </div>
  38. </body>
  39. </html>
Offline Ruultje - 02/10/2009 01:23
Avatar van Ruultje Nieuw lid Dankjewel. Hiermee is het goedgekomen.

Nu zit ik echter met een ander probleem. Het lukt mij wel om dit via php te regelen maar zou ook graag een functie willen inbouwen hiervoor in Javascript zodat men direct erop gewezen wordt.

De uren worden namelijk bij elkaar opgeteld. Het laatste uur van de vorige dag van de werknemer geldt als beginuur van de volgende dag. Nu kan het natuurlijk voorkomen (begin uur veld is verborgen) dat iemand bijvoorbeeld de vorige dag op 16 uur is uitgekomen. Dat is dan dus het beginuur. Maar bijvoorbeeld 14 invult als eind uur van de volgende dag. Dat klopt dan natuurlijk niet en zou er een negatieve berekening uit komen rollen. Is het ook mogelijk dat Javascript daarop controleert en aangeeft dat de uren niet kloppen? Dus het einduur lager ligt dan het beginuur.
Offline Abbas - 02/10/2009 11:16
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Awel, de functie die ik voor je geschreven heb, is in JavaScript.  De berekening en logica voor dat begin - en einduur moet je zelf even doen. Maar de code is al in de juiste taal! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s