login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

window.opener IN Google Chrome (Opgelost)

Offline kenzo - 28/08/2009 09:54 (laatste wijziging 28/08/2009 09:54)
Avatar van kenzoPHP beginner Hallo,

Heb de volgende code gebruikt om vanuit een popup het hoofdvenster te laten vernieuwen:

1. window.opener.location.href=

Het werkt bij IE, FF maar niet bij Google Chrome.

Is hier een oplossing voor?

Bedankt!

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Richard - 28/08/2009 10:10
Avatar van Richard Crew algemeen Waarom heb je een popup? Popups zijn vervelend en nutteloos...
Offline Esli - 28/08/2009 10:11 (laatste wijziging 28/08/2009 10:13)
Avatar van Esli PHP interesse Heb even gegoogeld, dit misschien?

MineUpdate
JeXuS schreef:
Waarom heb je een popup? Popups zijn vervelend en nutteloos...

Helemaal mee eens. Komt zo over als van die gratis websites (gratis webhosts) waar men reclame op je wilt afvuren. Trouwens, popups, tegenwoordig heeft iedereen toch wle een popup-blocker lijkt me?
Offline kenzo - 28/08/2009 10:21
Avatar van kenzo PHP beginner hm, ja daar zeg je wat.

Het is namelijk zo.

Als iemand een taal instelt (bijvoorbeeld engels), dan kan hij deze opslaan als standaard taal.

Op dat moment opent een popup wat de taal instelt en sluit automatisch na 1 seconde.

Dit om niet 3 keer een nieuwe pagina te moeten laden tijdens het opslaan.

Heeft iemand een beter idee?
Offline Esli - 28/08/2009 10:32 (laatste wijziging 28/08/2009 10:34)
Avatar van Esli PHP interesse Als ik het goed begrijp kotm er in de popup dus eigenlijk niets van tekst ofzo te staan?

@ Marten
Idd, als het gewoon om op te slaan is gewoon in de page zelf inbouwen.
Offline marten - 28/08/2009 10:33
Avatar van marten Beheerder Gewoon met een cookie? Gewoon op de huidige pagina?
Offline kenzo - 28/08/2009 10:38
Avatar van kenzo PHP beginner Jah, het is met een cookie, maar als je ingelogd bent kun je hem ook als standaard opslaan, en wordt het bij je login gegevens opgeslagen.

Kan het ook zonder het herladen van de pagina (met ajax ofzo?)
Offline Esli - 28/08/2009 11:13
Avatar van Esli PHP interesse Je zou toch in je "ledensysteem" een functie kunnen maken? Als men bv. hun taal instent dat je dat opslaat in de database, tevens hun IP er evt. bij.

Als ze dan op site komen, en niet ingelogd zijn, dan kijk je of er bij dat IP een taal is ingesteld, zo ja, zet site in die taal, zo nee in standaardtaal.

Als ze inloggen haal je die waarde uit de database en je stopt die in je sessie (of cookie). $_SESSION['taal'] = $row['standaardtaal'];.
Offline kenzo - 28/08/2009 11:15
Avatar van kenzo PHP beginner Jah, dat is misschien nog een beter idee.

Bedankt!
Offline StyxLabs - 01/09/2009 00:14
Avatar van StyxLabs Nieuw lid En anders zou je voor het opnieuw laden (of eigenlijk verwerken van de instellingen) beter gebruik kunnen maken van Ajax.

Al mijn websites zijn dusdanig gebouwd dat ze nooit hoeven te refreshen, herladen of wat dan ook. Om frustratie voor de klant/bezoeker te voorkomen, is het één maal op de site, altijd op de site.
Offline Richard - 01/09/2009 00:16
Avatar van Richard Crew algemeen Jaja, en hoe zit dat als ik geen JavaScript heb? AJAX is niet heilig, je hoort het niet te pas en te onpas te gebruiken!
Offline StyxLabs - 15/09/2009 11:43
Avatar van StyxLabs Nieuw lid Je kan niet overal rekening mee houden hoor. Als bezoekers mijn website willen bezoeken, is dat hun keuze. Als ze geen javascript, cookies, popups of wat er ook maar nodig is op de site wordt geblokkeerd krijgen ze wel een melding dat ze hun browser moeten upgraden (met eventuele handleiding hoe ze dit moeten doen).

Het is nog steeds schrikbaarwekkend hoeveel mensen nog op IE6 draaien. Ik heb zelf onderhand support voor IE6 volledig gedropt. Als de browserdetectie ziet dat een bezoeker IE6 gebruikt, krijgen ze een melding dat de site niet gaat werken op hun browser en tevens dat de computer een heftig beveiligingsrisico loopt (Ga bijvoorbeeld maar eens internetbankieren op een niet-gepatchte Windows XP met IE6)  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s