login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IE 6 fout (Opgelost)

Offline kenzo - 26/08/2009 15:34
Avatar van kenzoPHP beginner Hallo,

Op de voorpagina van mijn site: http://www.sham...titel=Home staat een scroll menu.

In IE 7 worden alle plaatjes etc. weergegeven, maar IE 6 laat plaatjes gewoon weg. Als je in de broncode kijkt zie je dat hij ze zou moeten weergeven. (De broncode geeft de afbeeldingen wel weer.)

Heeft iemand een oplossing?

(kan hier niet alle codes posten, want dat is te veel).

Vraag maar voor code die je nodig denkt te hebben  

Bedankt!

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 26/08/2009 16:29
Avatar van Martijn Crew PHP heb je misschien afbeeldingen blokkeren aangeklikt in IE^(als ie die optie heeft) of iets soortgelijks
Offline kenzo - 26/08/2009 16:40
Avatar van kenzo PHP beginner nee, want een deel van de afbeeldingen in het venster geeft hij wel weer

de rest gewoon niet (ook niet zo'n icoontje dat hij geen foto kan vinden, helemaal niets...)
Offline Wave6 - 27/08/2009 07:54
Avatar van Wave6 PHP beginner @Cumulus007

IE 6 kan PNG gewoon weergeven alleen zal dit niet transparant kunnen zijn.
Wat het wel kan zijn is dat me misschien je foto's probeert te plaatsen in een DIV waarin je een position: absolute; geeft.

Hier kan IE6 op klappen.
Offline Ultimatum - 27/08/2009 08:48
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik krijg via html tidy al de melding dat er meer dan 3500 warnings zijn op je site, ik stel voor dat je die eerst eens oplost, misschien gaat het dan wel goed in IE6
Offline xSc - 27/08/2009 11:48
Avatar van xSc Onbekend De vraag is of je rekening moet houden met IE6. Je moet fouten maken om het IE6 goed te laten tonen. Daarnaast kan IE6 inderdaad klappen bij bepaalde zaken (die niet per se fouten behoeven te zijn).
Offline ibmos2warp - 27/08/2009 11:54
Avatar van ibmos2warp PHP interesse Hier is er geen probleem met IE6. De afbeeldingen worden gewoon weergeven.
Heb je het ook al op andere computers geprobeerd?
Offline kenzo - 27/08/2009 15:04 (laatste wijziging 28/08/2009 11:09)
Avatar van kenzo PHP beginner Hallo,

Ik heb maar een ander script gezocht, en heb weer een probleem.

Hier staat het: http://shamrock.../index.htm

Open het in Firefox -> Werkt prima
Open het in Chrome -> Werkt prima
Open het in IE7 -> Werkt voor geen meter.

Ik kan scripts blijven zoeken, maar waarom werkt alles wat in IE werkt niet in de rest, en alles wat in de rest werkt niet in IE????

Kunnen jullie mij helpen, of weten jullie een script wat wel in IE, firefox, chrome en de rest werkt?
Offline Esli - 28/08/2009 11:23
Avatar van Esli PHP interesse Dat is logisch Kenzo, elke browser heeft zijn eigen interpretatie. Daar zal je wellicht nog vaak tegen aan lopen als je websites aan het bouwen bent.

Het beste, naar mijn mening, is je site eerst 100% compatibel te maken voor FireFox. Daarna zie je of die dan ook in Opera, Safari en eventueel Chrome of die daarin het ook doet. Meestal is dat ook wel zo. Indien dat niet is moet je met PHP wat gaan bijregelen.

Met PHP ga je dan kijken welke browser ze gebruiken en je laat een stylesheet in. (Kopïeer niet je hele sheet, enkel de elementen die het niet doen). Je maakt dus een structuur van: default.css (hier alles van je CSS in) dan eentje voor bv. Opera (waar dan alleen het stuk inzit waar het in default niet goed loopt, bv. het menu)

Maar in jouw geval is het dus wellicht compatibel in firefox, opera, chrome, safari,... Enkel de IE varianten doen wat moeilijk

Je zal dus aanpassingen moeten aanbrengen voor verschillende versies van IE. Ik zou beginnen met IE6.

1. <!--[if IE 6]>
  2. <style type="text/css">
  3. <!--
  4. /* Hier de element die in IE6 het "anders" moeten doen */
  5. -->
  6. </style>
  7. <![endif]-->

Op die manier kan je het ook voor IE7 gaan doen.

Met wat geluk kunnen de aanpassingen ook gelden voor IE6 & IE7, dan kan je die "IF IE 6" vervangen door "IF IE". Je zou je site dan ook nog is moeten testen in IE8.

IE8 zou de standaardnormen, zoals firefox, chrome, ... , volgen. De oudere versies doen dat niet (IE6 en IE7, en de nog oudere uiteraard ook) Dus alweer met wat geluk hoef je niet al te veel gaan veranderen voor IE8

Het lijkt allemaal misschien wat moeilijk en verwarrend, maar dat is het niet. Het is een kwestie van testen & googelen.
Offline kenzo - 28/08/2009 11:28
Avatar van kenzo PHP beginner Jah, maar het probleem is dat ik een vrij grote site gemaakt heb, en die standaard voor IE7 gemaakt heb.

Ik werkte nooit met Firefox of Google Chrome, maar een tijdje geleden firefox en chrome geinstalleerd, en nu zie ik dat er veel fouten in zitten.

Dan kan ik nu dus alles gaan aanpassen aan Chrome en ff etc, terwijl het grootste deel van de bezoekers IE heeft.

Ongeveer 75%. Daarnaast gebruikt dus 25% van de bezoekers andere explorers die het dan fout krijgen te zien...

Nja, ik ga dus maar zoeken naar iets wat voor alle browsers werkt. aparte stylesheets maken is voor mij niet te doen
Offline Wave6 - 28/08/2009 12:47
Avatar van Wave6 PHP beginner Werk jij als PHP Programmeur? Zoja? Dan zou ik als baas zijnde jou niet in dienst willen hebben....:O
Je moet toch ten alle tijden zorgen dat het compatible is voor de browsers van deze tijd? Dat je IE 6 laat schieten.. ok maar FF En IE7 & 8 en chrome enzo daar zul je toch je best op moeten doen.
Offline StyxLabs - 01/09/2009 00:23
Avatar van StyxLabs Nieuw lid Geen doctype, foute opmaak in je HTML, niet aan de regels gehouden wat HTML betreft. Kortom, genoeg redenen waarom je site in sommige browsers niet op de juiste manier gaat werken.

Je website door de w3 validator

Ik heb het nog nooit van m'n leven zo erg gezien als dit... 2838 errors  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s