login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Verticale imageslideshow non-stop

Offline Webcreatorz - 18/06/2009 20:58 (laatste wijziging 18/06/2009 21:15)
Avatar van WebcreatorzNieuw lid Ik heb volgende code voor een verticale slideshow:

http://www.plaatscode.be/136900/

Deze werkt wel zoals hij moet werken, maar graag had ik gehad dat de afbeeldingen non-stop zouden voorbij komen en niet dat wanneer de rij met afbeeldingen gedaan is, dat er eerst een lege ruimte komt.

Weet iemand hoe hij of zij dit moet oplossen??

Is het verder ook mogelijk om steeds random een foto te kiezen voor te gebruiken in de slideshow en dus niet telkens met dezelfde foto te beginnen? Hoe los ik dit op?

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline MiST - 19/06/2009 11:35 (laatste wijziging 19/06/2009 11:37)
Avatar van MiST Lid Ik hoop dat je beseft dat deze code niet echt ideaal is. Ze barst van de codeduplicatie, which is bad practice...

Wat je moet doen is: zorg dat je slechts 1 methode hebt bijvoorbeeld nextSlide() id een volgende foto toont. Al je foto's zitten in Arrays en daar kan je over itereren met lussen. Zoek eens op hoe dat moet als je niet weet hoe lussen werken (Dat maak ik op uit regels 33-35).

je kan op elk ogenblik vragen welke foto je toont, en je kan op elk ogenblik een andere foto ophalen uit je array. of je kan je array scramblen voor je start en dan alles een voor een tonen.

edit: Je had misschien gehoopt dat iemand je gewoon de oplossing had gegeven, maar zo ben ik (anderen mss wel) niet. Ik ben er zo een die liever heeft dat je er eens bij nadenkt ;) Advies kan ik geven, oplossingen ook, maar dat doe ik niet snel
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.314s