MySQL interesse |
|
ik heb een 2x een input text en 1x een input submit in een form staan.
De eerste text staat voor het aantal dat in stock zit en de 2e text is voor het aantal dat gekocht moet worden, als je nu in het vakje waar je het aantal ingeef een getal ingeeft dat groter is dan het getal in de stock dan moet de submit knop disabled en rood worden.
het werkt allemaal tot ik bv 10 (of hoger) als aantal geef terwijl er maar 7 in de stock zitten ofzo.
Als ik 69 ingeef blijft de knop OOK groen en active, tot dat ik 70 (of hoger) ingeef dan wordt hij WEL weer disabled
function check_stock(shop_id)
{
var stock = document.getElementById('shop'+shop_id).value;
var aantal = document.getElementById('vw_aantal'+shop_id).value;
var knop = document.getElementById('kopen'+shop_id);
if(stock < aantal || aantal < 0 || aantal == "")
{
knop.disabled = true;
knop.style.opacity = 0.3;
knop.style.color = "red";
document.getElementById('vw_aantal'+shop_id).style.color = "red";
}
else
{
knop.disabled = false;
knop.style.opacity = 1;
knop.style.color = "green";
document.getElementById('vw_aantal'+shop_id).style.color = "green";
}
}
function check_stock(shop_id) { var stock = document.getElementById('shop'+shop_id).value; var aantal = document.getElementById('vw_aantal'+shop_id).value; var knop = document.getElementById('kopen'+shop_id); if(stock < aantal || aantal < 0 || aantal == "") { knop.disabled = true; knop.style.opacity = 0.3; knop.style.color = "red"; document.getElementById('vw_aantal'+shop_id).style.color = "red"; } else { knop.disabled = false; knop.style.opacity = 1; knop.style.color = "green"; document.getElementById('vw_aantal'+shop_id).style.color = "green"; } }
stock: <input type="text" id="shop6" value="7" size="5">
<input type="text" size="1" maxlength="2" name="vw_aantal6" id="vw_aantal6" onKeyUp="check_stock('6');">
stock: <input type="text" id="shop6" value="7" size="5"><input type="text" size="1" maxlength="2" name="vw_aantal6" id="vw_aantal6" onKeyUp="check_stock('6');">
ok heb het gevonden, in de if moest parseInt() rond aantal en stock
|