Crew hosting |
|
Ik heb een aantal tekstvelden: btw percentage (bijv. 19 of 6), exclusief btw en inclusief btw.
bij invullen van het exclusieve bedrag en btw percentage zorgt een functie ervoor dat exclusieve bedrag * btw percentage wordt gedaan. Voor 19% gaat dit goed namelijk 1.19, echter bij 6% gaat dit niet goed want dit wordt gezien als 1.60.
Nu was ik aan het zoeken naar een functie dat bij invoer van 1 getal er een 0 voor zet. Bij 6% is dat dan 06 en dus als 1.06 * bedrag exclusief. Het beste is natuurlijk dat btw percentage bestaande uit 1 getal goed werd verwerkt, maar een functie dat een 0 voor het getal zet is ook prima. Hopelijk kan iemand mij op weg halen.
Javascript functie
function totaalInclBtw()
{
document.form.bedraginclbtw.value=parseFloat(document.form.bedragexbtw.value)*parseFloat('1.'+document.form.btwpercentage.value);
}
function totaalInclBtw() { document.form.bedraginclbtw.value=parseFloat(document.form.bedragexbtw.value)*parseFloat('1.'+document.form.btwpercentage.value); }
BTW Percentage
<input type="text" name="btwpercentage" onchange="totaalInclBtw()" size="8" value="19">
<input type="text" name="btwpercentage" onchange="totaalInclBtw()" size="8" value="19">
Bedrag EX BTW
<input type="text" name="bedragexbtw" onchange="totaalInclBtw()" size="8" value="">
<input type="text" name="bedragexbtw" onchange="totaalInclBtw()" size="8" value="">
Bedrag INCL BTW
<input type="text" name="bedraginclbtw" size="8" readonly>
<input type="text" name="bedraginclbtw" size="8" readonly>
|