login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Google maps zoeken op adres

Offline Jeurdi - 05/05/2009 16:04
Avatar van JeurdiNieuw lid Beste,

Ik weet niet of ik dit topic hier goed plaats. Maar ik heb een vraagje over google maps. Ik heb google maps nu netjes op mijn website staan. Dit doe ik met coordinaten die ik haal uit Google earth.

Nu heb ik wat bedrijven in mijn database staan. bij deze bedrijven staan ook adres gegevens zoals:

Straatnaam 1
Postcode
Plaats

Kan ik een fetch maken vanuit mijn database waardoor ik adres gegevens kan uitputten in mijn google code en dat hij aan de hand van mijn fetch dan naar de juiste plaats gaat op de aarde.

Hoe ik het uiteindelijk wil hebben, dat is dat je op een bedrijf drukt. En dan drukt op adres gegevens. En dat je daarna een mooi google maps kaartje ziet waar dat bedrijf zit.

Zoals op: www.bedrijfgezocht.nl

Alvast bedankt voor jullie info of dit kan en ook hoe/waar ik het kan vinden.

Groetjes Jeurdi

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterPSV - 05/05/2009 16:35 (laatste wijziging 05/05/2009 16:36)
Avatar van WouterPSV Lid Ik heb laatst het zelfde gedaan voor een project op school. Ik heb alle coördinaten in mijn tabel gezet. En deze door middel van een while er uit gehaald. Zo werden alle pinautomaten uit Groningen op de kaart gezet.

Ik weet niet hoe je het met gewoon adres moet doen. Als je dat lukt hoor ik het graag  Volgens mij gaat het namelijk alleen met coördinaten.

De config.php die ik include staat de connectie in voor de database.

Plaatscode: 136376

Hier een voorbeeld
Offline Jeurdi - 05/05/2009 16:40
Avatar van Jeurdi Nieuw lid Nou op www.bedrijfgezocht.nl hebben ze het wel. En die werkt niet via coordinaten. Dus er moet toch wel een mogelijkheid zijn. Ik wil dat namelijk op twee websites toepassen. Of is ergens er een online een coordinaten generator.

Als ik dit weet hoe dit kan of moet kan ik echt veel sites mooi en anders maken dan ze nu zijn. Niet meer zo staties.

Andere die een idee hebben of die het lukt is?

Gr Jeurdi
Offline WouterPSV - 05/05/2009 16:42 (laatste wijziging 05/05/2009 16:44)
Avatar van WouterPSV Lid Generator

Hier een generator

P.S. Mijn Nederlands is ook niet super, maar let wel even op je woordvolgorde ;)
Offline Jeurdi - 05/05/2009 16:57
Avatar van Jeurdi Nieuw lid Is er ook een code bekend dat ik die generator zelf op mijn pc kan draaien. Stel die link die jij stuurd is uit de lucht, dan werkt het niet meer .

Gr Jeurdi
Offline WouterPSV - 05/05/2009 17:01
Avatar van WouterPSV Lid nee ik gebruik deze gewoon.
Dan zou je zelf research moeten gaan doen naar zo;n code.
Offline Jeurdi - 05/05/2009 20:16
Avatar van Jeurdi Nieuw lid Hier is al aardig wat op te vinden 

http://www.comp...oogle-maps/

http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/1379/

Hier kan ik zeker verder mee! 

Gr Jeurdi
Offline cloudstrife - 06/05/2009 07:55
Avatar van cloudstrife PHP beginner Je kan een adres vertalen naar coördinaten via de geocoder (geocoder.getLatLng(adres,...)

Let wel op: er is een beperking met het aantal adressen dat je via die geocoder kan laten omzetten in coördinaten. Als je dus een database vult met 1000 adressen en in je loop die 1000 adressen gaat omvormen via de geocoder zal dit op een bepaald moment stoppen. Daarom dat het veel beter is om gewoon de coördinaten ff in je database op te slaan, ook naar performantie toe is dit zeker aan te raden.

In de google maps API staan heel wat voorbeelden om te bereiken wat je hier wil dus ik zou daar eerst eens in kijken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s