login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

waarde meesturen via javascript (Opgelost)

Offline Raze - 30/03/2009 17:41
Avatar van RazePHP beginner hallo,

even een vraagje hieromtrendt of het mogelijk is, ik heb namelijk nog geen codes geprobeerd te maken (ik weet namelijk niet precies hoe ik moet beginnen).

Wat ik dus wil proberen: ik heb een lijst met gegevens (haal ik op uit een database met PHP), met daarachter telkens een link met "bewerk". Wanneer ik op bewerk klik, moet er een div verschijnen over deze lijst (via onclick -> div tonen). In die div zouden dan een aantal formulieren moeten staan, om de gegevens te wijzigen.

Wat zou ik nu willen: wanneer ik op bewerk klik, dat het formulier/de code/... dan weet wélke rij ik wil aanpassen.
een kort voorbeeld:

ID | land
----------
1 | België [bewerk] -> (klik) -> (div verschijnt) -> de div weet dat "Belgie" bewerkt moet worden
2 | Nederland [bewerk] -> (klik) -> (div verschijnt) -> de div weet dat "Nederland" bewerkt moet worden

kort gezegd: ik zou gegevens van een pagina willen wijzigen zonder dit via een 2de pagina (dus niet index.php -> bewerk.php ofzo) te doen.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joost - 30/03/2009 18:57 (laatste wijziging 30/03/2009 18:57)
Avatar van Joost PHP expert AJAX of een hoop onzichtbare divjes aanmaken 
Offline PRO - 30/03/2009 19:26
Avatar van PRO JS interesse Als je alles laat genereren door PHP, dan weet je natuurlijk ook welk ID je wilt gaan wijzigen. Ziet elke div (bewerk venster) er ook anders uit, of is het allemaal hetzelfde?
Offline Raze - 30/03/2009 19:51
Avatar van Raze PHP beginner nee, het is allemaal hetzelfde.
Het is gewoon op 1 pagina:
div 1: ID=div_1 en z-index=1
div: 2: ID=bewerk_1 en z-index=2, display=none
deze 2 div's staan over elkaar
in div 1 zit er een lijst (die uit tabel worden gehaald)

1 - Belgie [bewerk]
2 - Nederland [bewerk]
3 - Frankrijk [bewerk]

die "bewerk" haalt via een javascript-functie (onclick) die div naar boven.

Wat medieval zegt gaat denk ik moeilijk aangezien het aantal rijen variabel is.

daarom dacht ik dat het mss op de één of andere manier mogelijk is om samen met die onclick een id mee te sturen naar die div en daar dan via AJAX iets mee te doen.
Offline Joost - 30/03/2009 21:31
Avatar van Joost PHP expert Je kan natuurlijk voor het aantal rijen dat er zijn een onzichtbaar divje aan maken wat dan zichtbaar wordt met een parameter in je javascript functie.

Dit is echter wel een goed voorbeeld waar AJAX goed van toepassing is.
Offline Raze - 30/03/2009 21:53
Avatar van Raze PHP beginner ok het standaard aantal rijen dat wordt getoond is 5 (namelijk de 5 laatste records)

dus dan gewoon 5 div's aanmaken en dmv AJAX de wijzigingen doorsturen, zodat deze zichtbaar worden zonder de pagina te verversen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s