login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Ajax] Berichten weergeven (Opgelost)

Offline Raze - 29/03/2009 20:59
Avatar van RazePHP beginner Hallo,

ik wil graag berichten uit een database weergeven op een pagina, zonder dat deze pagina gerefreshed moet worden. Op dit moment doe ik het zo:
ik heb 2 pagina's:
- index.php
- berichten.php
op de pagina berichten.php haal ik de berichten uit de database en plaats ik ze in een tabel. De opmaak ziet er als volgt uit:
< | HIER HET BERICHT | >
er wordt dus 1 bericht per keer weergegeven.

Via een iframe plaats ik de pagina berichten.php in index.php (dus index.php hoeft niet gerefreshed te worden).

Nu vroeg ik me af of dit ook op een andere manier mogelijk is. Ik dacht aan AJAX, maar ik weet niet hoe ik hieraan moet beginnen. Of vinden jullie dat de methode die ik nu gebruik (met iframe) ook ok is?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 29/03/2009 21:04
Avatar van vinTage Nieuw lid Nuja, zonder swfadres (of ander deeplink script) is het seo toch nihil...dus beide is acceptabel imo.

Natuurlijk wil ik dus gewoon beide manieren afraden en gewoon je paginas refreshen en werken met gegevens uit de url, dit komt dus alleen je seo ten goede en mensen kunnen bookmarken/linkjes doorsturen etc
Offline Raze - 29/03/2009 21:12
Avatar van Raze PHP beginner idd aan linken, bookmarken etc had ik niet gedacht  
het probleem is gewoon dat er een aantal div's op de pagina staan die open/dicht kunnen dmv javascript, en ik zou eigenlijk willen dat dit dan niet veranderd.

is het dan mss mogelijk om de actuele stand (open/dicht) op te slaan in een cookie ofzo van 4 div's?
Offline vinTage - 29/03/2009 21:12
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s