die downloadknop in een formpje zetten.
en tabelletje in je database die er ééntje bijdoet. (bvb met de datum van de laatste download als optie of bvb zijn ipadres, dan heb je meteen een log)
ik bedoel dit allemaal niet ik bedoel dat je het aantal kliks op een link kan tellen bijvoorbeeld het aantal hits die je hier ook op sm bij elke tutorial en script ziet dat bedoel ik
veel sneller en korter dat stukje php op je site zetten en klaar.
offtopic: Ik plaats dit niet omdat ik vind dat je het mag weten, een beetje zelf zoeken mag best, dit was erg simpel. Dit is voor Erwt zodat ie kan zien dat t makkelijker kan
PHP Error Message
Warning: file_put_contents(bestand.txt) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/a8229812/public_html/tool_test.php on line 80
PHP Error Message
Warning: file_put_contents(bestand.txt)[function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/a8229812/public_html/tool_test.php on line 80
ik hoef niet te weten hoeveel page views er zijn ik moet alleen het aantal kliks op de URL weten en die URL die staat op een pagina met allemaal ander URL's of te wel downloads.
mothh, er zijn nu al een aantal voorbeelden gegeven. Als je de codes die nu gegeven zijn bestudeert had, kon je zien dat wanneer je deze code uitvoert als er op een button geklikt dit dus niet de pageviews zijn maar het aantal clicks..
Dus een input veldje met een bijv. een ajax functie die bovenstaande codes uitvoert.. en viola?
je hoeft dat ook niet in de index te gooien, alleen in bijv download.php en als je iets wil downloaden gaat hij bijv naar download.php?download=bestand.exe .. en voila +1 bij de teller
Daar bedoel ik mee waarop je de pagina's identificieert
Als dat bv. is met pagina.php?page=*pagina*, dan zou je daar neer kunnen zetten: $url = $_GET['page'];
$_SERVER['REQUEST_URI'] bevat echter alles in de link na het domein, dus met http://domein.nl/download.php?f=bestand.exe bevat $_SERVER['REQUEST_URI'] /download.php?f=bestand.exe
Als je die code dus in elke pagina die je wilt tellen plaats, zou het moeten werken
Je wilt weten hoevaak er op een download geklikt is.
Ik neem aan dat je dan bedoelt: het totaal aantal keer (door wie dan ook) er op een link geklikt is.
Het is dan haast onmogelijk om het zonder database te doen.
Met een tekstbestandje lukt ook, zoals al door anderen aangegeven is, maar database lijkt mij toch een betere oplossing voor jouw probleem.
oke
maar op 1 pagina staan meer downloads een stuk of zes dan moet ik dus allemaal verschillende pagina's maken?
en ik krijg deze error's
Warning: fopen(bestand.txt) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /home/a8229812/public_html/teller.inc.php on line 4
Free Web Hosting
PHP Error Message
Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/a8229812/public_html/teller.inc.php on line 5
Free Web Hosting
PHP Error Message
Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/a8229812/public_html/teller.inc.php on line 6
Chmodden wilt zeggen dat je schrijf-, lees- en uitvoerrechten van een bestand wijzigt. Chmodden kan je doen d.m.v. een FTP-client (bijvoorbeeld FileZilla)
bestand.txt is het bestand waarin het aantal hits opgeslagen moeten worden.