login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Javascript in AJAX request

Offline fjerpje - 25/02/2009 09:06
Avatar van fjerpjeNieuw lid Dag mensen,

Naar meerdere malen gezocht te hebben is het antwoord op deze vraag nog steeds een beetje vaag. Maar hier gaat ie.

Ik heb een klein AJAX frameworkje voor mezelf op maat gemaakt maar nu stuit ik op het probleem waarbij het nodig is om javascript in de xmlResponse te gooien maar deze response word in een div geladen wanneer de request succesvol is ontvangen. In de request vraag ik een php bestand aan en stuur daarbij een aantal POSTS. In dit PHP bestand staat ook een stuk javascript dat ik graag uitgevoerd zou willen hebben. Maar nu word de javascript niet uitgevoerd. Ik weet dat dit te maken kan hebben met de content type maar deze moet in dit geval form data blijven omdat het een post is.

Nu mijn vraag: Kent iemand een manier om de javascript in het PHP toch uit te laten voeren?

Alvast bedankt,
Fjerpje

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline PRO - 25/02/2009 09:33 (laatste wijziging 25/02/2009 09:33)
Avatar van PRO JS interesse Een alternatieve oplossing is om een script tag genereren.
Daarmee doe je zelf al een httpRequest, en hij leest het ook nog eens als javascript.
Offline fjerpje - 25/02/2009 09:36 (laatste wijziging 25/02/2009 09:39)
Avatar van fjerpje Nieuw lid Een soort van include? Want daar heb ik ook al eens naar gekeken en dat is wel zeer gemakkelijk. Alleen kun je het laden niet goed afvangen als jij hier een oplossing voor weet zou dat natuurlijk mooi zijn... Want hiermee zou ik dan een variable aan het eind van de include bestand kunnen plaatsen en daarmee het laden kunnen afvangen alleen toen ik dit ging testen pakte hij gewoon weg de variable niet...
Offline PRO - 25/02/2009 10:58
Avatar van PRO JS interesse je kan het wel zelf maken, is heel simpel.
In een script in je pagina zet je aan variabele, bijvoorbeeld: var scriptLoaded = false; en wanneer je je script hebt ingeladen dan override je hem met true in het ingeladen script.
En met een setInterval controleer je telkens de value van scriptLoaded, en indien op true, dan clear je de timeOut en dan kan je verder handelen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s