Lid |
|
hallo,
Ik heb met javascript een uitklap menutje gemaakt dat onmouseover uitklapt , nu zijn die menu's die uitgeklapt worden div's. Die div's zijn opgemaakt in css als volgt:
#Div1 {
position:absolute;
left:440px;
top:234px;
width:201px;
height:60px;
z-index:1;
border: 1px solid;
border-color:#0C6;
background-color:#333;
}
#Div2 {
left:515px;
width:100px;
height:40px;
}
#Div3 {
left:405px;
width:175px;
height:40px;
}
#Div1 { position:absolute; left:440px; top:234px; width:201px; height:60px; z-index:1; border: 1px solid; border-color:#0C6; background-color:#333; } #Div2 { position:absolute; left:515px; top:234px; width:100px; height:40px; z-index:1; border: 1px solid; border-color:#0C6; background-color:#333; } #Div3 { position:absolute; left:405px; top:234px; width:175px; height:40px; z-index:1; border: 1px solid; border-color:#0C6; background-color:#333; }
en de divs staan helemaal in het begin van de pagina met hun inhoud , aangezien ze tog op de juiste plaats worden gezet door css.
die div's zijn als volgt:
<div id="Div1" style="visibility:hidden; display:none" onmouseover="dropDown('apDiv1')" onmouseout="pullAway('apDiv1')"><a href="?p=alg&c=nwe">Wachtwoord en E-mailadres</a><br /><a href="?p=alg&c=van">Voor- en Familienaam</a><br /><a href="?p=alg">Leeftijd</a></div>
<div id="Div2" style="visibility:hidden; display:none" onmouseover="dropDown('apDiv2')" onmouseout="pullAway('apDiv2')"><a href="?p=NRPG&c=hob">Hobby's</a><br /><a href="?p=NRPG">Over mij</a></div>
<div id="Div3" style="visibility:hidden; display:none" onmouseover="dropDown('apDiv3')" onmouseout="pullAway('apDiv3')"><a href="profiel_edit.php">Rijdersnaam</a><br /><a href="?c=ans">Avatar en Onderschrift</a></div>
<div id="Div1" style="visibility:hidden; display:none" onmouseover="dropDown('apDiv1')" onmouseout="pullAway('apDiv1')"><a href="?p=alg&c=nwe">Wachtwoord en E-mailadres </a><br /><a href="?p=alg&c=van">Voor- en Familienaam </a><br /><a href="?p=alg">Leeftijd </a></div> <div id="Div2" style="visibility:hidden; display:none" onmouseover="dropDown('apDiv2')" onmouseout="pullAway('apDiv2')"><a href="?p=NRPG&c=hob">Hobby's </a><br /><a href="?p=NRPG">Over mij </a></div> <div id="Div3" style="visibility:hidden; display:none" onmouseover="dropDown('apDiv3')" onmouseout="pullAway('apDiv3')"><a href="profiel_edit.php">Rijdersnaam </a><br /><a href="?c=ans">Avatar en Onderschrift </a></div>
En dan komt nu nog de javascript code:
function dropDown(id){
document.getElementById(id).style.visibility='visible'
document.getElementById(id).style.display='block'
}
function pullAway(menuID){
document.getElementById(menuID).style.display='none';
document.getElementById(menuID).style.visibility='hidden';
}
function dropDown(id){ document.getElementById(id).style.visibility='visible' document.getElementById(id).style.display='block' } function pullAway(menuID){ document.getElementById(menuID).style.display='none'; document.getElementById(menuID).style.visibility='hidden'; }
Het uitklappen en naar binnen trekken enzo werkt allemaal.
Het enige probleem is:
Ik maak mijn site op een reolutie van 1024x780 maar als ik die site bekijk op mn pc beneden met resolutie 1280x1024 , staan die uitklapmenuutjes op een totaal verkeerde plek...
heeft er iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik had al gedacht aan verschillende css bestanden te maken , en die dan te laten selecteren aan de hand van de reolutie van de gebruiker...het probleem is dat ik niet weet hoe ik dat te weten kom , welke resolutie dat de gebruiker heeft.
Dus misschien heeft iemand een andere , simpelere oplossing??
Alvast bedankt,
MVG
Anton Vandeghinste
|