Ik heb een functie geschreven die onmouseover (automatisch) een element toevoegt en onmouseout deze weer verwijderd. Dit werkt totdat ik over een ander elementa heen gaat (een h3, een a, of iets anders) wat ook in die div zit.
Ik hoorde dat het misschien te maken zou hebben met bubbling maar ben ermee bezig geweest en krijg niet het resultaat wat ik zoek.
Eigenlijk zoek ik gewoon een stukje code waarmee ik kan kijken of de mouse BINNEN of BUITEN zit. Dat zou op zich genoeg zijn.
Je zou een event moeten maken, wanneer de muis over de div gaat, dat de event dan een variabele op waarde 1 zet. Die 1 wijst dan op dat de muis zich daarin bevind. Wanneer de muis eruit gaat, zet je die op 0.
Nou, jQuery heeft een functie genaamd observe(); Ik raad je aan een framework te gebruiken, want dat lost veel problemen uit zichzelf op, zoals compatibiliteit.
Ok, ik heb jquery gedownload (liever niet gedaan, maar ok.. even proberen he), toegevoegd en ik denk dat het werkt.
Nu loop ik tegen dit probleem aan:
content[i].observe('onmouseover',function() { })
dat is wat ik wil doen. content[i] heeft geen id dus ik kan niet werken met $('#id'). content[i] is het element. Hoe kan ik er ervoor zorgen dat die observe toch werkt?
edit: de error is dat hij .observe niet kan vinden terwijl ik jquery heb toegevoegd en werkt. Hoe kan dat? Moet ik nog een 'plugin' downloaden ofzo?
Als je eroverheen gaat werkt het. Hij doet alles. Maar weer als ik naar het linkje zelf ga (link met daarin een plaatje) dan gooit hij dat linkje weg. Terwijl ik dan nog in de div zit (heb een border om de div gezet zodat ik kan zien wat er aan de hand is). Ligt dat aan mijn javascript code? Doe ik iets fout?
Ja, maar dat is niet het probleem he. Ik wil gewoon weten of ik in een bepaalde div zit of niet. Als ik erin zit (ongeacht of ik op een ander element binnen die div zit of niet) wil ik een bepaalde actie uitgevoerd hebben, als ik eruit gaat moet die weer weg gaan.
EDIT:
Hij werkt nu op zich goed. Hij kijkt niet meer naar de elementen BEHALVE het linkje en plaatje dat ik zelf toevoeg MET javascript (of een ander elementa, heb het ook geprobeerd met P).
Weet iemand hoe dat kan?
EDIT2:
Ik heb nu de manier van werken andersgemaakt. Het komt erop neer dat ik onmousemove gebruik hiervoor. Daarmee kijk ik of in de parentnode van het element waar ik ben of in de parentnode van de parentnode etc daar de div maindiv voorkomt.
Als dat zo is, pakt hij die - 1 parentnode.
Dan weet ik waar hij in zit en wat ik ermee moet doen. Als hij erin zit maakt hij een variable aan met dat nummer waar ik in zit.
Als hij niet in die div zit, dan moet hij de laatste nummer die in die div zit verwijderen (als die er is).
beetje omweg, maar werkt wel goed. bedankt voor alle medewerking.