login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vervanger Marquee

Offline tomie94 - 17/01/2009 20:28
Avatar van tomie94PHP interesse Hallo,

Ik ben nu bezig met een website, wat een berichtenbalk heeft(voorbeeld: http://habbopaper.nl/ (bovenaan)). Dit werkt nu goed met de marquee tag, maar helaas is de marquee tag niet xhtml valid, en werkt het in sommige browsers niet. Ik zou het dus graag willen vervangen door een stukje javascript. Maar na een tijd gezocht te hebben, heb ik helaas niks gevonden. Weet iemand toevallig een script daarvoor?

Tom

PS: de code die ik nu heb:
  1. <marquee onmouseout="this.start()" loop="-1" onmouseover="this.stop()"><strong>bob7p</strong>: hey welkom op Habbo4All | <strong>bob7p</strong>: hey welkom op Habbo4All |<strong>bob7p</strong>: hey welkom op Habbo4All |<strong>bob7p</strong>: hey welkom op Habbo4All |<strong>bob7p</strong>: hey welkom op Habbo4All |<strong>bob7p</strong>: hey welkom op Habbo4All |<strong>bob7p</strong>: hey welkom op Habbo4All |<strong>bob7p</strong>: hey welkom op Habbo4All |<strong>bob7p</strong>: hey welkom op Habbo4All |<strong>bob7p</strong>: hey welkom op Habbo4All |<strong>bob7p</strong>: hey welkom op Habbo4All</marquee>

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 18/01/2009 12:41 (laatste wijziging 18/01/2009 12:43)
Avatar van Wim Crew algemeen Resultaat 6 op google: http://forums.a...99538.html

Google.be: horizontal text scrolling
Offline tomie94 - 18/01/2009 13:48
Avatar van tomie94 PHP interesse

helaas werkt dat niet, hij scrolt niet, hij stopt er telkens een letter bij.

Ik heb er al verschillende gevonden, maar ze werken allemaal niet of ze zijn niet xhtml valid

Iemand?
Offline Martijn - 18/01/2009 14:11
Avatar van Martijn Crew PHP wat je zou kunnen maken, is een div met een overflow: hidden;, met een vaste grote en hoogte en position relative

daarin zet je een absolute div, top 0px, left:-100px; (van uitgaand dat je tekst 100px is)

dan maak je een functie die die 2e div aanpast naar left++ zegmaar, met een interval van 500ms, en dan een body onload.
if(left==div1.width){ left=: -100}
(klopt niet, maar gata om t idee)
Offline Pieter - 18/01/2009 14:23
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Hoe je het doet met CSS en javascript vind je hier.
Een voorbeeldje van dit script vind je hier. Gechecked en het is xhtml strict valid.
5 minuten googlen  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s