Lid |
|
wel , ik ben dus een sitemaker en voor men eigen site heb ik dus mooie textvlakken. ik heb 2 klassen, een waarbij de achtergrond een prent van het textvlak is zoals het gewoon moet zijn , en een waar de achtergond een andere prent is zoals het moet zijn als de muis erover gaat of er word op geklikt... het probleem is , ik ken niet veel van javascript , en heb zelf een functie proberen te schrijven waarvan ik dacht dat die juist was , maar hij wil niet werken...ik heb het volgende:
function changeClass(id){
var c = document.getElementById(id).className;
if(c = 'text'){
document.getElementById(id).className="textOnOver";
}
if(c = 'textOnOver'){
document.getElementById(id).className="text";
}
}
function changeClass(id){ var c = document.getElementById(id).className; if(c = 'text'){ document.getElementById(id).className="textOnOver"; } if(c = 'textOnOver'){ document.getElementById(id).className="text"; } }
en dan heb ik in de html dit staan:
<div id="text1" class="text" onmouseover="changeClass(text1)" onmouseout="changeclass(text1)"><input type="text" name="e-mail" value=" "/></div>
<div id="text2" class="text" onmouseover="changeClass(text2)" onmouseout="changeclass(text2)"><input type="text" name="familienaam" value=" "/></div>
<div id="text3" class="text" onmouseover="changeClass(text3)" onmouseout="changeclass(text3)"><input type="text" name="voornaam" value=" "/></div>
<div id="text4" class="text" onmouseover="changeClass(text4)" onmouseout="changeclass(text4)"><input type="text" name="suject" value=" "/></div>
<div id="text1" class="text" onmouseover="changeClass(text1)" onmouseout="changeclass(text1)"><input type="text" name="e-mail" value=" "/></div> <div id="text2" class="text" onmouseover="changeClass(text2)" onmouseout="changeclass(text2)"><input type="text" name="familienaam" value=" "/></div> <div id="text3" class="text" onmouseover="changeClass(text3)" onmouseout="changeclass(text3)"><input type="text" name="voornaam" value=" "/></div> <div id="text4" class="text" onmouseover="changeClass(text4)" onmouseout="changeclass(text4)"><input type="text" name="suject" value=" "/></div>
|