login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

class automatisch veranderen van een input (Opgelost)

Offline anton - 07/01/2009 20:04
Avatar van antonLid wel , ik ben dus een sitemaker en voor men eigen site heb ik dus mooie textvlakken. ik heb 2 klassen, een waarbij de achtergrond een prent van het textvlak is zoals het gewoon moet zijn , en een waar de achtergond een andere prent is zoals het moet zijn als de muis erover gaat of er word op geklikt... het probleem is , ik ken niet veel van javascript , en heb zelf een functie proberen te schrijven waarvan ik dacht dat die juist was , maar hij wil niet werken...ik heb het volgende:
  1. function changeClass(id){
  2. var c = document.getElementById(id).className;
  3. if(c = 'text'){
  4. document.getElementById(id).className="textOnOver";
  5. }
  6. if(c = 'textOnOver'){
  7. document.getElementById(id).className="text";
  8. }
  9. }

en dan heb ik in de html dit staan:
  1. <div id="text1" class="text" onmouseover="changeClass(text1)" onmouseout="changeclass(text1)"><input type="text" name="e-mail" value="&nbsp;&nbsp;"/></div>
  2. <div id="text2" class="text" onmouseover="changeClass(text2)" onmouseout="changeclass(text2)"><input type="text" name="familienaam" value="&nbsp;&nbsp;"/></div>
  3. <div id="text3" class="text" onmouseover="changeClass(text3)" onmouseout="changeclass(text3)"><input type="text" name="voornaam" value="&nbsp;&nbsp;"/></div>
  4. <div id="text4" class="text" onmouseover="changeClass(text4)" onmouseout="changeclass(text4)"><input type="text" name="suject" value="&nbsp;&nbsp;"/></div>

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline henver - 07/01/2009 20:09 (laatste wijziging 07/01/2009 20:09)
Avatar van henver HTML gevorderde if(c == 'text') misschien?
(2 '=' ipv 1)
Offline anton - 07/01/2009 20:10
Avatar van anton Lid nope...bedankt alleszins voor je reactie...als error geeft hij: object expected...maar heb geen idee wat hij bedoelt want ik geef een object , toch? 
Offline henver - 07/01/2009 20:12
Avatar van henver HTML gevorderde Probeer eens: onclick="changeClass('text1');"
(quotes toegevoegd)
Offline anton - 07/01/2009 20:16
Avatar van anton Lid heee bedankt alvast voor dat nu doet ie ie tenminste al onmouseover de verandering naar de tweede klasse , maar nu moet ik er NOG eens over gaan om het weer normaal te zetten het is eig de bedoeling dat on mouse over het naar klasse 2 word gezet en onmouseout terug naar normaal...alleszins al bedankt voor deze vooruitgan!!! 
Offline Sander1993 - 07/01/2009 20:18
Avatar van Sander1993 PHP interesse na de if twee ='jes zoals henver zei,
en..
  1. document.getElementById(id).className="bla";
  2. // moet worden:
  3. document.getElementById(id).setAttribute('class','bla');
Offline anton - 07/01/2009 20:22
Avatar van anton Lid bedankt voor alle hulp allemaal hoor! nu werkt de functie!!! 
Offline henver - 07/01/2009 20:29
Avatar van henver HTML gevorderde Nu nog even op 'probleem opgelost'-knopje klikken. 
Offline Sander1993 - 07/01/2009 20:33
Avatar van Sander1993 PHP interesse de mijne was de oplossing
Offline henver - 07/01/2009 20:37
Avatar van henver HTML gevorderde @Sander: Snel op de teentjes getrapt? Die van jou was inderdaad (deels !) de oplossing. Ik zeg het gewoon zodat het uit de actieve topics verdwijnt.
Offline anton - 07/01/2009 20:37
Avatar van anton Lid neeeh!! , tis nog ni opgelost...ik merk net dat als ik dan geklikt heb en men muis wegbeweeg het terug naar normaal gaat...het is eig de bedoeling dat als er geklikt is dat dan gelijk waar je je muis beweegt dat dat vak in die class blijft staan en dat pas als je op een ander vak klikt terug naar normaal gaat...ik zou ook willen dat als je ergens willekeurig klikt de class ook terug word gezet naar de gewone snapje?
Offline Sander1993 - 07/01/2009 21:10
Avatar van Sander1993 PHP interesse verander de event onmouseover naar onclick
Offline anton - 07/01/2009 22:32
Avatar van anton Lid nee , dat is het niet , ik moet een mouseover en een mouseout hebben om de prent te veranderen als de muis erover gaat en er vanaf , en dan heb ik nog iets apart nodig een aparte functie ofzo die hetvolgende doet onclick:
de prent veranderd en de mouseout en de mouseover uitschakeld ofzo en dat enkel als je ergens anders klikt op de pagina de textbox terug gewoon word en als je op een andere textbox dat die dan de 2de classe krijgt en de eerste terug gewoon is...ik weet dat het ingewikkeld is , maar ik wil het tog proberen...

ThX alvast
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s