login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Update DIV?

Offline Chilion - 18/12/2008 15:59
Avatar van ChilionMySQL interesse Hallo Allemaal, ik heb een lijstje met knoppen die gevuld worden uit de database:

1. <?php
  2. echo '<input type="button" style="width:180px" value="'.$rijmedewerker['Naam'].'" onclick="javascript:wijzigveld(this.value);" /><br>';?>

Nu wil ik dat wanneer iemand op een button drukt (waar dus een naam op staat) dat zonder de hele pagina te verversen er een query wordt uitgevoerd in een bepaalde div die de gegevens van die persoon laat zien.

Ik vermoed dat dat kan met Javascript, maar hoe?
Hifle Gerne!

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 18/12/2008 16:02
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
AJAX
Offline Chilion - 18/12/2008 16:03
Avatar van Chilion MySQL interesse Dat had ik zelf inderdaad ook min of meer uitgevogeld, maar om heel eerlijk te zijn, ik ben met iets bezig waar ik minder van snap als van vrouwen... (A)

Kun je me een beetje (veel) op weg helpen met wat code?

Hij moet iig vanuit een database de gegevens ophalen.
Chilion
Offline Abbas - 18/12/2008 16:07

Crew .NET
Ik ken zelf niet veel van AJAX, toch niet met PHP in ieder geval. Je kan best een aantal tutorials lezen van hoe AJAX werkt en als je dat onder de knie hebt, kan je gaan kijken in andere tutorials hoe je dat dan kan combineren met gegevens ophalen uit een database.
Offline Erwt - 18/12/2008 16:08
Avatar van Erwt PHP beginner Zoals titjes zegt, als je hieraan wilt beginnen.. zou je 't toch wel moeten leren. Ik wil het best maken, maar dan mag je me inhuren 

google: w3schools AJAX.
Offline marten - 18/12/2008 16:13
Avatar van marten Beheerder Ook tegen jou zeg ik:

Toon wat inzet om je probleem op te lossen........ het antwoord is in grote lijnen al gegeven. Het is nu iets voor jezelf om de details in te vullen.
Offline Abbas - 18/12/2008 16:17

Crew .NET
Hm, AJAX en eigen inzet. Blijkbaar geen goede combinatie! :D
Offline luchtpost - 18/12/2008 16:19 (laatste wijziging 18/12/2008 16:20)
Avatar van luchtpost PHP interesse Ik denk dat dit script precies doet wat je wilt

http://www.w3schools.com/PHP/php_ajax_database.asp
Offline Chilion - 18/12/2008 16:20
Avatar van Chilion MySQL interesse Ja, ik wil best zelf wat doen hoor, maar zoals ik zei:
ik ben met iets bezig waar ik nog minder van snap als van vrouwen... (A)

Ik ga iig wat proberen.

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s