login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Valideren formulier in Javascript (Opgelost)

Offline Remarge - 31/10/2008 10:37
Avatar van RemargeNieuw lid Voor het validaren van voorletters in het formulier heb ik de volgende code gebruikt [plaatscode=javascript]34442.
Helaas gaat het niet zoals ik graag wil.

De bedoeling is dat een gebruiker zijn voorletters invult in hoofdletters met een punt erachter. De gebruiker moet tussen de 1 en vijf voorletters kunnen invoeren. Wanneer de gebruiker ergens een punt vergeet moet dit worden gemeld.

Mijn scriptje valideert op 1 hoofdletter en een punt. Zodra er meer voorletters worden ingevoerd met een punt dan blijft hij dit als een fout zien. Maar voer je bijvoorbeeld R.L in dan gaat hij door naar het volgende invoerveld. Deze invoer in niet correct omdat er een punt mist achter de tweede voorletter.
Ik weet dat het mogelijk is om er een vast aantal achter te zetten {2} maar dan moet je ook twee voorletters invoeren en ik wil dit graag variabel houden tussen de 1 en 5.

Ik hoop dat ik mijn probleem goed heb uitgelegd.
Wie kan mij helpen.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wijnand - 31/10/2008 11:08 (laatste wijziging 31/10/2008 11:14)
Avatar van Wijnand Moderator :) je hebt de plaatscode-tag niet helemaal goed gebruikt volgens mij.

maar zoiets:

1. ^([A-Z]{1}\.{1})+$
(uit mijn hoofd)

OF

1. ^(?:[A-Z]+\.)+$
(deze zag ik op het internet)

Werkt dat?
Offline Diko - 31/10/2008 11:24
Avatar van Diko PHP interesse Hoe ik het zelf aan zou pakken:

Strip alle whitespaces en punten enzo uit de string zodat je een aaneengesloten reeks krijgt. Vervolgens voeg je na elk karakter een . en een whitespace in. Is wel beetje omslachtig moet ik toegeven 

PS: ik ben redelijk waardeloos in javascript, vraag me niet hoe dit precies te doen.
Offline Remarge - 31/10/2008 11:43
Avatar van Remarge Nieuw lid Hallo Wijnand,

Bedankt voor je reactie, je tweede code is inderdaad de oplossing 
Waar heb je deze op het internet gevonden? Ik zoek al dagen en kon helemaal niets vinden.
Offline Wijnand - 31/10/2008 12:17
Avatar van Wijnand Moderator ja.. uhh ik weet niet. Ik zocht, eerste linkje, en daar stond hij in een lap tekst. Ik heb hem ietsje aangepast en klaar.

Mooi dat hij opgelost is.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s