login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Educatieve game (Opgelost)

Offline jc2 - 23/10/2008 11:56 (laatste wijziging 23/10/2008 11:59)
Avatar van jc2PHP interesse Ik ben momenteel voor school bezig met het maken van een concept voor een educatieve game.
Deze educatieve game zal op dezelfde wijze zijn als deze website.
Nu ben ik bezig om deze website te reconstrueren, maar daarbij is er één klein verschil wat ervoor lijkt te zorgen dat het bij mij niet werkt: mijn game moet op CD-ROM (of DVD-ROM) gebrand worden.
Hierdoor kan ik alleen maar serverside-code (HTML, CSS en Javascript) gebruiken.

Uiteindelijke vraag:
Hoe zou ik nu de navigatie d.m.v. een vraag (zie bovengenoemde website; plaatje SCIENCES ET ARTS) kunnen verwezelijken?
Dus dat je alleen naar de volgende pagina kan als je een goed antwoord hebt ingevuld.

Huidige code:
  1. <div style="text-align: center; width: 100%; margin: 10px 0 0 0; color: #FFFFFF;">Vul hier je antwoord in: <input type="text" name="answer" id="answer" onKeyUp="nextPageEnter(event);" /> <input type="button" name="go" value="Controleer" onClick="nextPage();" /></div>

1. <form method="post" action="1.html" id="form_lang">
  2. <input type="hidden" id="form_cl_id" name="cl_id" />
  3. </form>
  4.  
  5. <form method="post" action="1.html" id="answer_form">
  6. <input type="hidden" id="answer_input" name="answer_input" value="science"/>
  7. <input type="hidden" id="id" name="id" value="202" />
  8. </form>

1. <script type="text/javascript">
  2. function nextPage() {
  3. if (document.getElementById('answer') && document.getElementById('answer').value.length > 0) {
  4. document.getElementById('answer_input').value = document.getElementById('answer').value;
  5. }
  6.  
  7. document.getElementById('answer_form').submit();
  8. }
  9.  
  10. function nextPageEnter(e) {
  11. var key=e.keyCode || e.which;
  12.  
  13. if (key==13) {
  14. nextPage();
  15. }
  16. }
  17.  
  18. </script>

Belangrijk is ook dat het goede antwoord niet zomaar in de broncode te zien mag zijn.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Diko - 23/10/2008 12:05
Avatar van Diko PHP interesse Als je het vanaf CD gaat draaien kun je dan niet beter kijken naar een webserver vanaf je CDtje?

http://portableapps.com/apps/development/xampp

Je zult hier waarschijnlijk wel wat aan moeten tweaken omdat de apps zullen proberen om log bestanden te schrijven om een medium dat niet zomaar beschreven kan worden. Maar je database hoeft in feite alleen maar readonly te zijn.
Offline jc2 - 23/10/2008 12:09
Avatar van jc2 PHP interesse Weet je wel zeker dat het mogelijk is om een webserver vanaf een CD te draaien? Ik heb daar namelijk nog geen ervaring mee opgedaan.
Offline Diko - 23/10/2008 13:29
Avatar van Diko PHP interesse Het is mogelijk, een projectgroep op me vorige opleiding heeft ook voor die oplossing gekozen. Werkte best goed. Volgens mij deden ze apache i.c.m. sqlite.
Offline jc2 - 23/10/2008 13:55
Avatar van jc2 PHP interesse Het probleem is al opgelost:

D.m.v. deze site: http://pajhome.org.uk/crypt/md5/

En deze code:
  1. <script type="text/javascript">
  2. function nextPage() {
  3. if (document.getElementById('answer') && document.getElementById('answer').value.length > 0) {
  4. if(document.getElementById('answer_input').value == hex_md5(document.getElementById('answer').value)){
  5. document.getElementById('answer_form').submit();
  6. }
  7. else{
  8. alert('Fout antwoord');
  9. }
  10. }
  11.  
  12. }
  13.  
  14. function nextPageEnter(e) {
  15. var key=e.keyCode || e.which;
  16.