login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

bij verschillende keuzes andere velden

Offline clonedonkey - 17/10/2008 18:21
Avatar van clonedonkeyNieuw lid Ik heb onderstaand stukje code. Wat dit doet is dat als mensen double,twin,triple kiezen komen er 2 invulvakjes name tevoorschijn. Nu werkt dit goed. Allleen nu moet ik het nog zo hebben dat als mensen double/twin kiezen dat er dan 1 name field komt,bij single nog steeds geen, en bij triple 2 velden. Hoe kan ik dit oplossen ? Alvast bedankt !!

1. function latenzien(id,veld,waarde)
  2. {
  3. x = document.form2.elements[veld].selectedIndex;
  4. if (document.form2.elements[veld].options[x].value > -1)
  5. {
  6. document.getElementById(id).style.display = 'block';
  7. }
  8. else
  9. {
  10. document.getElementById(id).style.display = 'none';
  11. }
  12. }

1. <div id="right_register"><select name="selectieveld" onChange="latenzien('roomname',this.name,'Double')">
  2. <option value="-1">Single</option>
  3. <option value="2">Twin (2 separate beds)</option>
  4. <option value="3">Double</option>
  5. <option value="4">Triple</option>
  6. </select></div>
  7. <div id="roomname" style="display: none">
  8. <div id="left_register">Name :</div>
  9. <div id="right_register"><input type="text" name="roomname1" id="roomname1" size="50"/></div>
  10. <div id="left_register">Name :</div>
  11. <div id="right_register"><input type="text" name="roomname2" id="roomname2" size="50"/></div>
  12. </div>

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kr4nKz1n - 18/10/2008 14:37
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Je had al een topic hierover?
Offline clonedonkey - 18/10/2008 22:08
Avatar van clonedonkey Nieuw lid Ja maar daar is het uiteindelijk gelukt dit werkend te krijgen. Alleen nu is er nog een ander probleem bijgekomen. Dus hoopte dat iemand me hiermee nog zou kunnen helpen, achteraf gezien beter in het oude topic kunnen zetten maar dan kan ik nu niks meer aan doen...
Offline BramBo - 20/10/2008 12:50
Avatar van BramBo JS gevorderde om op de manier verder te brijen die jezelf al gebruikt:

Een else if bakken welke controleert op de waarde 4 en in de 4 controleren op 2 || 3. Aan de hand hiervan show je een div, of meerdere.

Beter zou zijn om het netjes in de DOM te verwerken ipv een toggle te maken: http://www.quirksmode.org/dom/domform.html

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s