login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ajax Mootools

Offline Wouser - 18/08/2008 22:06 (laatste wijziging 18/08/2008 22:09)
Avatar van WouserPHP interesse Zo ik ben eens begonnen met het uitproberen van ajax.

Nu had ik wat gemaakt aan de hand van tut alleen het werkt niet echt. Tut: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/592/1572/

Nu wou ik dus aan me contact formuliertje een request op toepassen.

1. <script type="text/javascript">
  2. window.addEvent('domready', function() {
  3. $('myForm').addEvent('click',function(){
  4. new Ajax({
  5. method: 'post', update: $('form')
  6. }).request();
  7. });
  8. });
  9. </script>

en natuurlijk bij mijn formuliertje...

1. <form method="post" action="" id="myForm">

alleen werkt dit dus niet echt. De pagina blijft zichzelf dus zo herladen terwijl hij dus eigenlijk mijn contact form script, ContactController, ik werk met zf, moet afwerken om vervolgens een error te laten weergeven of te laten zien dat alles ok is.

Kan iemand mij vertellen wat ik aan het fout doen ben?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BramBo - 19/08/2008 12:55
Avatar van BramBo JS gevorderde het formulier heeft geen click event, verder zou het ook niet kloppen omdat click niet het juiste moment zou zijn om de actie uit te voeren.

Je zal dus onsubmit event aan het formulier moeten hangen, waarschijnlijk:
  1. $('myForm').addEvent('submit',function(){});

Dit hangt er natuurlijk wel aan hoe je de request gaat versturen. Nu ga ik er van uit dat je een formulier hebt en deze met een type='submit' knopt submit.

Verder zeg je dat de callback(dus de 'reactie') van de server side $('form') moet updaten met de response die hij krijgt. Klopt dit wel?
Offline Wouser - 19/08/2008 22:26 (laatste wijziging 19/08/2008 22:27)
Avatar van Wouser PHP interesse Heb vandaag er weer aan gewerkt maar ik kom er nog steeds niet uit ;(. Ik heb wel al zo dat hij een alert geeft maar daarna wordt de pagina gewoon weer herladen.

Het gene wat ik in feite wil is dat wanneer de form gesubmit word dat mijn controlller, ik werk met zend zoals gezegd, de formulier checkt en eventueel wanneer de fouten zijn deze dan laat zien. (en wanneer niet geval is uiteraard succes message laat zien).

Hetgene wat ik nu heb

mijn html
Plaatscode: 17007

mijn javascript
Plaatscode: 17010

(volledige html pagina)
Plaatscode: 17008

contactController (is niet relevant volgens mij (just in case)
Plaatscode: 17009
Offline BramBo - 19/08/2008 23:23
Avatar van BramBo JS gevorderde Zoals ik al zei ik werk zelf niet met MooTools dus je zult even in de docs moeten duiken: http://docs.mootools.net/

wat je kunt doen zodat het form niet gesubmit wordt is een false returnen bij het submitten, dus in je form onsubmit="javascript:return false;".

Als je n live voorbeeldje online gooit wil ik er nog wel voor je naar kijken
Offline Ontani - 20/08/2008 07:02
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
zet als action van je form:

1. <form ... action="javascript:;" ....>

dit zou er ook al voor moeten zorgen dat je form je pagina niet refreshed.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s