login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

meerdere tekstvakken met ubb

Offline kickasgamer - 04/07/2008 16:24
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik heb op dit moment een ubb script wat maar voor 1 tekstvak kan werken omdat ik het eerste tekst vak review noem en het 2de preview, weet ik niet hoe ik de uub moet veranderen.

dis is de ubb: http://www.plaatscode.be/11391

wat moet ik er aan veranderen zodat het wel werkt in 2 verschillende tekstvakken ?

alvast bedankt

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 04/07/2008 16:44
Avatar van Martijn Crew PHP door er een fucntie van te maken, overal 'review' vervangen door optie, en dan functie(text) aanroepen, zoals functie(review)
Offline kickasgamer - 04/07/2008 16:50 (laatste wijziging 05/07/2008 15:51)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde maar er zijn al functies he, die zorgen dat elk knopje de juist dingen invoegt in dat tekst veld, en nu moet ik hebben dat ik dat op meerdere velden kan toepassen

ik heb nog eens geprobeert om er preview aan toe e voegen maar, ja dan weet ik neit hoe ik verder moet bij de uitgebreide functies, maar ik denk wel dat er een redelijke simpele oplossing zal zijn.

EDIT: weer wat aan de ubb zitten knoeien maar niks lijkt te werken hier, maar hoe kan ik dit zo efficient mogelijk oplossen ?
Offline Ultimatum - 05/07/2008 16:02
Avatar van Ultimatum PHP expert Even een voorbeeld van wat DeviourSoul bedoeld door middel van een klein stukje van de tag functie

1. function tag(text, tag1, tag2){
  2. if (!tag2){
  3. tag2 = tag1;
  4. }
  5.  
  6. if (document.selection){
  7. text.focus();
  8. var selection = document.selection.createRange();

En dan gebruik je het zo tag('preview', 'b') ofzo. Dan gebruikt hij overal preview in de functie en als je voor het review area wilt dan doe je tag('review', 'b')

Dat zou moeten werken, heb dat script ook al eens zo aangepast namelijk.
Offline kickasgamer - 05/07/2008 16:09 (laatste wijziging 05/07/2008 16:15)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ah k, nu begrijp ik wat hij bedoelde. Dadelijk eens proberen, je hoort het wel als er nog een probleem is 

EDIT: als een probleem/vraag: ik heb nu dit gemaakt he

Plaatscode: 11647

op regel 42 alles field genoemd enz
maar ik roep mijn ubb knopjes zo aan:
  1. <input type="button" class="button_ubb" id="b" value="[b]" />

hoe vul ik dan de waarde field aan ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s