Nieuw lid |
|
Hey allemaal,
hopelijk is er hier iemand bekend met mootools, aangezien hun eigen forum momenteel plat ligt wegens een update oid. Ik ben in ieder geval (ik heb er niet veel verstand van) aan de slag gegaan met hun accordion (http://demos.mootools.net/Accordion) en hun fx.scroll (http://demos111.mootools.net/Fx.Scroll). Alles gevolgd zoals het bij hun ook werkt, en het werkt ook! Dat is het probleem niet. Nu heb ik ze beide op 1 pagina geplaatst: http://www.manenburg.nl/la/test/scroll.htm en dan blijkt dat er maar 1 functie werkt, namelijk de accordion.
Het probleem zit volgens mij in de js/accordion/demo.js, of in de js/demos.js. Wanneer ik de eerste weghaal, werkt de accordion niet, maar de scroll wel. Wanneer ik de tweede weghaal of ze alletwee gebruik, werkt de accordion wel en de scroll niet. Dit zijn de codes, eerst van de accordion:
window.addEvent('domready', function() {
//create our Accordion instance
var myAccordion = new Accordion($('accordion'), 'h3.toggler', 'div.element', {
opacity: false,
onActive: function(toggler, element){
toggler.setStyle('color', '#41464D');
},
onBackground: function(toggler, element){
toggler.setStyle('color', '#528CE0');
}
});
//add click event to the "add section" link
$('add_section').addEvent('click', function(event) {
event.stop();
// create toggler
var toggler = new Element('h3', {
'class': 'toggler',
'html': 'Common descent'
});
// create content
var content = new Element('div', {
'class': 'element',
'html': '<p></p>'
});
// position for the new section
var position = 0;
// add the section to our myAccordion using the addSection method
myAccordion.addSection(toggler, content, position);
});
});
window.addEvent('domready', function() { //create our Accordion instance var myAccordion = new Accordion($('accordion'), 'h3.toggler', 'div.element', { opacity: false, onActive: function(toggler, element){ toggler.setStyle('color', '#41464D'); }, onBackground: function(toggler, element){ toggler.setStyle('color', '#528CE0'); } }); //add click event to the "add section" link $('add_section').addEvent('click', function(event) { event.stop(); // create toggler var toggler = new Element('h3', { 'class': 'toggler', 'html': 'Common descent' }); // create content var content = new Element('div', { 'class': 'element', 'html': '<p></p>' }); // position for the new section var position = 0; // add the section to our myAccordion using the addSection method myAccordion.addSection(toggler, content, position); }); });
en dan van de scrollfunctie:
window.addEvent('domready', function(){
var divs = $$(['docs', 'js', 'html', 'css']);
divs.each(function(div){
var link = $(div.id + 'code');
div.setStyle('display', 'none');
link.addEvent('click', function(e){
e = new Event(e);
divs.each(function(other){
if (other != div) other.setStyle('display', 'none');
});
div.setStyle('display', (div.getStyle('display') == 'block') ? 'none' : 'block');
e.stop();
});
});
});
window.addEvent('domready', function(){ var divs = $$(['docs', 'js', 'html', 'css']); divs.each(function(div){ var link = $(div.id + 'code'); div.setStyle('display', 'none'); link.addEvent('click', function(e){ e = new Event(e); divs.each(function(other){ if (other != div) other.setStyle('display', 'none'); }); div.setStyle('display', (div.getStyle('display') == 'block') ? 'none' : 'block'); e.stop(); }); }); });
Wat zit hier fout?
|