login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pas begonnen

Offline crazy_girl - 05/04/2008 13:22
Avatar van crazy_girlNieuw lid Dag
ik ben pas begonnen met java scripts te schrijven. nu heb ik een javascript geschreven dit werkt als ik het in het body gedeelte van de site plaats. maar nu wil ik dit graag in een externe file .js nu zou ik graag weten wat ik in het body gedeelte moet zetten voor code.
in het head gedeelte heb ik <script scr="datum.js" type="text/javascript"></script>

zou iemand mij kunnen verder helpen.

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline yetti4 - 05/04/2008 13:33
Avatar van yetti4 JS interesse als he in je body werkte moet je <script scr="datum.js" type="text/javascript"></script> ook in de body plaatsen
Offline yetti4 - 05/04/2008 13:38
Avatar van yetti4 JS interesse jij zal het weten ;)
Offline Soebam - 05/04/2008 13:49
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde
  1. <script type="text/javascript" language="javascript" src="datum.js"></script>
Offline yetti4 - 05/04/2008 13:56
Soebam schreef:
[..code..]

attribuut language is niet nodig voor moderne browsers en verboden voor xhtml
Offline timmie_loots - 05/04/2008 14:14
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde De TS wil gewoon weten wat ze moet doen náást die regel in haar head zetten. Crazy_girl, wat staat er precies in datum.js? Als we dat weten kunnen we je vast vertellen wat je nog meer moet doen om het script te laten werken.
Offline crazy_girl - 05/04/2008 14:16
Avatar van crazy_girl Nieuw lid dat is een script dat ik gescherven hebt om de datum te laten zien. maar ik zou die graag nu in een topbar dat een lettertype en een kleur heeft gekregen via css en waar nog tekst staat via html krijgen. moet ik dan nog iets speciaal van code in het body gedeelte zetten
Offline yetti4 - 05/04/2008 14:21
Avatar van yetti4 JS interesse in je js bij document.write ergens, moet je gewoon:
  1. document.write("<div class='datum'>" + $datum + "</div>")

kan alleen als je script in body hebt of je moet met fucnties werken.
Offline jvs - 06/04/2008 20:51
Avatar van jvs HTML beginner als je dan toch al met een extern script werkt kan je beter ineens verder gaan volgens het 3lagen model en
  1. document.getElementById('jediv').innerHTML = datum;

gebruiken
Offline Ibrahim - 08/04/2008 08:59
Avatar van Ibrahim PHP expert 3lagen model jvs ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s