login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

element in ajax-content (Opgelost)

Offline Wijnand - 02/04/2008 14:28 (laatste wijziging 03/04/2008 11:54)
Avatar van WijnandModerator Ik loop tegen iets aan.

Ik heb een html file, daarin zit de div "testcontent".
Ik heb een JS script die door middel van ajax content in "testcontent" zet (innerHTML). Dat werkt goed.

de inhoud van die ajax content heeft 2 elementen.

<div id="value">3</div>
<a href="#" onclick="doJavascript()">do</a>

dit zit dus in de file die ajax ophaalt.
Nu werkt de link wel (voert de javascript functie uit) maar als ik de id "value" en de waarde ervan wil ophalen werkt dat niet.

Is er een oplossing voor om dat te omzeilen?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 02/04/2008 14:29
Avatar van marten Beheerder Van waaruit wil je de value ophalen? Via de link? Dus via het javascript bestand?
Offline Wijnand - 02/04/2008 14:32
Avatar van Wijnand Moderator Nee de value wil ik ophalen vanuit de "hoofdpagina" zeg maar.
Offline gothmog - 02/04/2008 16:07
Avatar van gothmog Lid Hoe haal je de waarde op?
Offline Wijnand - 02/04/2008 16:09
Avatar van Wijnand Moderator op dit moment probeer ik het met document.getElementById('value').value...

maarja, dat gaat nu dus niet werken door de manier zoals ik denk dat ajax/js werkt....
Offline gothmog - 02/04/2008 16:53
Avatar van gothmog Lid Misschien een truc:
Zet met je AJAX code een waarde in een hidden input veld om die vervolgens weer op te halen met de javascript op jouw hoofd pagina?
Offline Wijnand - 02/04/2008 16:58
Avatar van Wijnand Moderator ja.. dat is dus hetzelfde.. dat werkt namelijk ook niet.
Offline gothmog - 02/04/2008 17:38
Avatar van gothmog Lid Hmm laat eens een paar stukken code zien
Offline Ibrahim - 02/04/2008 22:16
Avatar van Ibrahim PHP expert document.getElementById('value').value

tja...

.value gebruik je bij input fields
.innerHTML gebruik je voor content van een element, meestal een div.
Offline Abbas - 03/04/2008 00:07
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
.innerHTML gebruik je voor content van een element, meestal een div.
Of: innerText! 
Offline Wijnand - 03/04/2008 09:08
Avatar van Wijnand Moderator Ok, laat ik het nog anders uitleggen.. het gaat erom dat zodra ik een ajax script heb en die laad een div, dat ik de lemenenten in die div niet kan OPHALEN... ik kan ze wel uitvoeren maar niet OPHALEN.

Ik heb in die ajax een script draaien van dhtmlgoodies (fotogalerij) en die heeft javascript nodig waarin hij gegevens ophaalt uit div's enzo... en dat werkt dus wel zonder ajax, maar niet met ajax (waarbij ajax die fotogallerij laad).
Offline marten - 03/04/2008 09:50
Avatar van marten Beheerder Misschien kan je met het parent element iets doen? Misschien kan je een online voorbeeld maken waarin je het probleem uitlegt.
Offline Wijnand - 03/04/2008 10:14 (laatste wijziging 03/04/2008 16:02)
Avatar van Wijnand Moderator [edit]

Het werkt nu wel. Het probleem was dat de functies (de init functie op precies te zijn) na het laden van de ajax niet opnieuw geladen werd waardoor hij geen dingen meer ging ophalen...

ik heb dus vlak na het ophalen van de gegevens met ajax dit ingevuld: initGalleryScript();

en toen werkte he ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.215s