Nieuw lid |
|
Ik heb een vragen gedeelte op mijn website. Op elke vraag kunnen de bezoekers een antwoord geven. Nu zijn alleen de vragen zichtbaar en staat er bij elke vraag een link naar het antwoordformulier. Deze wordt dan getoond zonder een reload van de pagina. (toggle script dus).
Nu zit er in dit scriptje ook een klein stukje wat ervoor zorgt dat de linktekst anders wordt zodra het formulier zichtbaar is (Antwoordformulier verbergen in plaats van Antwoordformulier weergeven). Dat werkt voor die vraag en antwoord pagina dus goed. Nu wil ik dit scriptje echter ook gaan gebruiken voor een ander deel van die website, alleen daar wil ik andere linknamen hebben. Aangezien het scriptje dus gewoon helemaal hetzelfde moet zijn (op de linknamen na), lijkt het mij toch dat ik dit scriptje op de een of andere manier weer moet kunnen gebruiken toch? Of zie ik dat verkeerd? Zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe ik dit dan het beste kan doen nu?
Dit is het script:
function toggleDiv(divid, e)
{
if(divopen == false)
{
if(document.getElementById(divid).style.display == 'none')
{
document.getElementById(divid).style.display = 'block';
document.getElementById('link'+divid).innerHTML = 'Antwoordformulier verbergen';
divopen = true;
opendiv = divid;
}
}
else
{
if(document.getElementById(divid).style.display == 'none')
{
document.getElementById(divid).style.display = 'block';
document.getElementById(opendiv).style.display = 'none';
document.getElementById('link'+opendiv).innerHTML = 'Antwoordformulier weergeven';
document.getElementById('link'+divid).innerHTML = 'Antwoordformulier verbergen';
divopen = true;
opendiv = divid;
}
else
{
document.getElementById(divid).style.display = 'none';
document.getElementById(opendiv).style.display = 'none';
document.getElementById('link'+divid).innerHTML = 'Antwoordformulier weergeven';
divopen = false;
}
}
if (e.preventDefault)
{
e.preventDefault();
return e.returnValue = false;
}
else
{
e.returnValue = false;
}
}
function toggleDiv(divid, e) { if(divopen == false) { if(document.getElementById(divid).style.display == 'none') { document.getElementById(divid).style.display = 'block'; document.getElementById('link'+divid).innerHTML = 'Antwoordformulier verbergen'; divopen = true; opendiv = divid; } } else { if(document.getElementById(divid).style.display == 'none') { document.getElementById(divid).style.display = 'block'; document.getElementById(opendiv).style.display = 'none'; document.getElementById('link'+opendiv).innerHTML = 'Antwoordformulier weergeven'; document.getElementById('link'+divid).innerHTML = 'Antwoordformulier verbergen'; divopen = true; opendiv = divid; } else { document.getElementById(divid).style.display = 'none'; document.getElementById(opendiv).style.display = 'none'; document.getElementById('link'+divid).innerHTML = 'Antwoordformulier weergeven'; divopen = false; } } if (e.preventDefault) { e.preventDefault(); return e.returnValue = false; } else { e.returnValue = false; } }
|