login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Countdown

Offline Supervisor - 15/03/2008 01:09 (laatste wijziging 15/03/2008 01:56)
Avatar van SupervisorNieuw lid Hallo mensen!

Mijn bedoeling is om een afteller te hebben die aftelt naar een bepaalde tijd (bijvoorbeeld van 01:30:30 naar 00(uren):00(minuten):00(seconden)) en vervolgens een php pagina laden.
Het onderstaande script doet dit min of meer alleen heb ik een probleem.

Ik heb dus een webbased game waarbij je je kan inloggen e.d. en heb die countdown hiervoor nodig (na zoveel minuten heb je dit of dat gebouwd etc....) onderstaande timer tikt gewoon de seconden af alleen het probleem is dat ik gewoon wil dat de timer door blijft lopen totdat hij op de nul zit.
Als ik de browser afsluit stopt de timer en begint overnieuw!! dat is dus helemaal niet de bedoeling!
Ook wil ik met PHP variabelen werken zoals
$time1=10;
$time2=30 (seconden);
$time3=$time1*$time2;
omdat ik dan vanuit mijn database kan beslissen op hoeveel tijd de afteller begint.

Is het stom om dit met Javascript te doen?

Onderstaande code heb ik:

Plaatscode: 6096

of bekijk resultaat:
Als het in PHP ook kan, maar dan ook met per seconde aftellen enz, hoor ik dat graag.Timer op rpgs.nl

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 15/03/2008 02:29
Avatar van Stijn PHP expert Het is niet dom om dit in javascript te doen. Je moet bij <body> twee events doen. Bij onload event moet je de countdown hervatten en bij onunload event moet jde countdown opslaan (bv in een database of een file). Je kan dit realiseren via AJAX.
Offline Supervisor - 15/03/2008 08:22
Avatar van Supervisor Nieuw lid //offtopic ...Coole avatar, Stijn... 

//ontopic Ja ik heb dit geprobeert maar blijf vastlopen, het ging opzich wel om de teller te stoppen als de browser afsloot en dan weer verder te gaan als je opnieuw de pagina opent en inlogt, maar niet om de teller door te laten gaan als je de browser afsluit, en ik dat de redirect aan het eind van het proces word gemaakt (dus naar Waterput.php).
Heeft iemand hier wat ondersteunende code voor?

M.v.g.,

Supervisor
Offline ikkedikke - 15/03/2008 09:14
Avatar van ikkedikke PHP expert waarom zet je niet gewoon een eindtijd in een database ?
Wanneer een nieuwe pagina geopend wordt, wordt gekeken hoeveel secondes je nog moet wachten. Dat ga je aftellen. Wanneer de teller op 0 komt, vernieuw je de pagina en geef je een berichtje dat je gebouw klaar is.
Offline Supervisor - 15/03/2008 09:33
Avatar van Supervisor Nieuw lid Ja dat heb ik ook geprobeert, maar de code liep steeds weer vast en als ik de browser afsloot en opnieuw opstartte liep mn hele Session script vast.
Offline nick5556 - 17/03/2008 20:17 (laatste wijziging 17/03/2008 20:18)
Avatar van nick5556 PHP beginner ik heb een klein foutje gevonden in je head:

1. <head>
  2.  
  3. <
  4.  
  5. <link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://www.rpgs.nl/tswnavbar.css" />

Het gaat omdat pijltje '<' die dus
Ik weet niet of dat veel uitmaakt maar ik zeg het even  
Offline CDNC - 17/03/2008 20:49
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde Ik denk dat je oplossing al gegevens is, de eindtijd opslaan (now + delay). Als je dan de timer oproept check je of de opgeslagen tijd in het verleden ligt, indien niet, dan bereken je het verschil tussen nu en het einde en je timer kan beginnen.

van onunload kun je best afblijven, die werkt niet crossbrowser campatiebel IE/FF/... (IE alleen dus..., ik kreeg het iig toch niet fatsoenlijk werkend)
Offline Flex1986 - 17/03/2008 20:50
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Is het niet makkelijk om de tijd dat iets start opteslaan in een db en hoelang het moet duren. En aan de hand daarvan de teller doen. Gaan ze naar een andere pagina maak je de teller opnieuw alleen minus de tijd die al verstreken is. Wordt de browser afgesloten dan wacht je tot een gebruiker weer online is is dan de totale tijd verstreken dan stuur je hem gelijk door naar waterput. Is de volledige tijd nog niet verlopen dan zet je weer een teller neer.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s