login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Onclick stuurt niet door

Offline qubus - 26/02/2008 17:18 (laatste wijziging 26/02/2008 17:19)

Ik heb een php script gebruikt, die de volgende HTML code genereerd. Het is het navigatiescript van deze site. Echter, als ik de keuzebox aanklik en een ander getal kies, gaat hij niet automatisch naar de juiste pagina. Wat gaat er fout?

1. <select name='navigatie'>
  2. <option value='0' onClick='JavaScript:window.location="/index.php?pagina=bericht&amp;timestamp=1203880804&amp;p=0"' selected='selected'>1</option>
  3. <option value='1' onClick='JavaScript:window.location="/index.php?pagina=bericht&amp;timestamp=1203880804&amp;p=1"' >2</option>
  4. <option value='2' onClick='JavaScript:window.location="/index.php?pagina=bericht&amp;timestamp=1203880804&amp;p=2"' >3</option>
  5. <option value='3' onClick='JavaScript:window.location="/index.php?pagina=bericht&amp;timestamp=1203880804&amp;p=3"' >4</option>

Alvast bedankt voor het meedenken!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dlol - 26/02/2008 17:30 (laatste wijziging 26/02/2008 17:31)
Avatar van Dlol Lid Zo'n menu's zijn niet echt ontworpen om mee te navigeren geloof ik, eerder om informatie mee te geven in forms. Het kan wel, daar ben ik zeker van, maar ik geloof dat dat via een andere manier was... Ik zal eens kijken of ik dat scriptje nog vind 

EDIT: Zo, ik heb de link:http://www.anouksweb.nl/generators/dropdownmenu.shtml

maak maar eens zo'n menuutje, en probeer dan af te leiden hoe dat in mekaar zit. En dan kan je die code proberen te genereren.
Offline BramBo - 26/02/2008 18:16
Avatar van BramBo JS gevorderde Gebruik <select onchange> ipv onclick op iedere optie. Je dient dan wel een ets uitgebreidere functie te schrijven maar wordt hierdoor ook completer.

bijvoorbeeld:
  1. <select id='navigatie' onchange='javascript:openWindow();'>

En het desbetreffende javascript:
  1. var s = document.getElementById('navigatie'); // zorg dat dit pas na window.onload of DOMLoaded wordt uitgevoerd !
  2.  
  3. function openWindow() {
  4. location.href = s.options[s.selectedIndex].value;
  5. }

ik ben er niet zeker van of er op een id fetch .options gebruikt mag worden, dit kan namelijk nog wel eens verschillen. Mocht dit niet het geval zijn raad ik je aan om een form te gebruiken en het element met document.forms['FORMNAAM'].element['SELECTIEBOXNAAM'] aan te spreken.
Offline ikkedikke - 26/02/2008 18:41
Avatar van ikkedikke PHP expert en dan nog het "javascript:" weglaten.
evt zou je this als parameter mee kunnen geven aan de functie.
dat is makkelijk in het gebruik in de functie. aangezien de parameter p direkt afhangt van de waarde van je box.
Offline qubus - 26/02/2008 19:21 (laatste wijziging 26/02/2008 19:57)
Avatar van qubus Lid Het lukt me nog niet, het gaat om het volgende script hier op de site: http://www.site...mp;id=1310

Iemand nog ideeen?

Het werkt in firefox trouwens wel?????
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s