JS gevorderde |
|
Voor wat je wilt doen is geen eenvoudige oplossing. Ik heb geen intenties om het script voor je te schrijven maar zal je wat outlines geven zoals ik denk dat het volledig zou werken.
Maak een onload eventhandler aan die de textarea opvraagt en de hoogte en breedte opvraagt/vastlegt.
// el = het element
var height = (el.currentStyle) ? el.currentStyle['height'] :
(window.getComputedStyle) document.defaultView.getComputedStyle(el,null).getPropertyValue('height');
// el = het element
var height = (el.currentStyle) ? el.currentStyle['height'] :
(window.getComputedStyle) document.defaultView.getComputedStyle(el,null).getPropertyValue('height');
Lijkt een solide oplossing hiervoor, als de hoogte en breedte in css zijn opgesteld.
Voeg eventhandlers toe aan de textbox.
een update die de uitwerking van de toegevoegde characters calculeert en vast legt. Je dient hier ook de karakter hoogte en breedte in gedachte te houden de breedte van de karakters. Natuurlijk ook met de breedte van de tekstbox, de scrollTop enz.
Kortom het wordt het heel rekenkarwei.. Dit is het eerste wat in me opkwam dus waarschijnlijk kan je het op een betere manier oplossen. Misschien is de selection een optie maar dit brengt weer erg veel crossbrowser problemen met zich mee.
Ik kan je aanraden om eens flink rond te gaan googlen voordat je hiermee begint :-)
|