login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

betaalformulier (Opgelost)

Offline Seawolf1979 - 19/02/2008 21:49
Avatar van Seawolf1979Nieuw lid Ik ben nog maar net bezig met javascript en heb er absoluut nog niet veel kaas van gegeten. Nu ben ik op zoek naar een script waar het mogelijk is om naast de vaste gegevens een aantal variabelen in te geven met een directe uitkomst.
vb ik verkoop plasma schermen 22" €1200 (vast gegeven) aantal 2 (variabel, dit is een waarde die ik zelf wil invullen)
en zo volgen er nog een aantal artikels.
Wanneer het aantal word ingevuld zou onderaan onmiddelijk (of na een klik op een knop) de totaalprijs word berekend.
Met btw waarden hoof ik geen rekening te houden.
Wie kan me hier mee helpen of opweg helpen?

Greetz

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timmie_loots - 19/02/2008 22:11
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Als je al iets hebt (een layout van het formulier dat je wilt gebruiken bijvoorbeeld), is het handig om dit te geven. Dan is het namelijk vrij makkelijk om het even in te bouwen met wat uitleg erbij.

In het kort kan ik je zeggen dat je het op zo'n manier kunt doen:

1. <tr>
  2. <th>Product</th><th>Prijs</th><th>Aantal</th><th>Totaal</th>
  3. </tr>
  4. <tr>
  5. <td>22&quot; scherm</td><td>€ 1200</td><td><input type="text" name="aantal" onchange="var num = parseInt(this.value); document.getElementById('total1').innerHTML = 1200 * num;"></td><td id="total1"></td>
  6. </tr>

Dit is één regel, voor meer regels is het handig om het 'total1' naar de volgende waarde te incrementen (total2). De prijs is de andere waarde die kan veranderen.
Offline Threetimes - 19/02/2008 22:12 (laatste wijziging 19/02/2008 22:13)
Avatar van Threetimes PHP beginner als je het wat overzichtelijker wilt, hier een voorbeeldje:
Plaatscode: 5683
Offline Seawolf1979 - 19/02/2008 22:28
Avatar van Seawolf1979 Nieuw lid Thx Threetimes. da's idd wat ik zocht.

Hartelijk bedankt.
Offline Threetimes - 20/02/2008 06:10
Avatar van Threetimes PHP beginner als je de berekening meteen wilt, kan je onchange="bereken();" toevoegen aan de inputs (en de knop weghalen)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s