login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Select + onclick, IE (Opgelost)

Offline gothmog - 17/02/2008 20:40 (laatste wijziging 17/02/2008 20:43)

Ik heb een select, drop down box, deze ziet er zo uit:
  1. <select name="plaatsbox" size="'.$size.'" style="float: left; width: 300px; position: absolute; z-index: 1;">
  2. <option value="" onClick="document.getElementById(\'veld\').value=this.value; document.getElementById(\'veldform\').innerHTML=\'\';">'.$rec['naam'].'</option>

De bedoeling erachter is, dat als er op een item uit de select lijst word geklikt, de selectbox verdwijnt en de waarde in een input veld komt. Dit werkt in FF, maar niet in IE(7). Heeft iemand suggesties?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline CDNC - 17/02/2008 20:46
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde this.value werkt idd alleen in ff, IE (zoals altijd) houd zich er niet aan.
  1. document.forms['form'].elements['plaatsbox'].options[selectedIndex].value

werkt wel met wat geluk
Offline gothmog - 17/02/2008 21:32 (laatste wijziging 17/02/2008 21:36)
Avatar van gothmog Lid Helaas, werkt ook niet. Ook niet in FF..
Wist trouwens niet dat this.value alleen in FF werkte... zal een alternatief zoeken.

Firefox geeft trouwens deze fout in de foutconsole:
SelectedIndex is not defined, ik weet niet wat daar moet staan?
Offline BramBo - 20/02/2008 14:52
Avatar van BramBo JS gevorderde selectedIndex dien je op het juist element uit te voeren dus:
  1. var s = document.forms['form'].elements['plaatsbox'];
  2. s.options[s.selectedIndex].value;
Offline gothmog - 21/02/2008 20:13
Avatar van gothmog Lid Dat werkt wel in FF, maar weer niet in IE, heb het volgende:
  1. onClick="alert(document.forms[\'zoekform\'].elements[\'plaatsbox\'].options[document.forms[\'zoekform\'].elements[\'plaatsbox\'].selectedIndex].value);"
Offline BramBo - 21/02/2008 23:06
Avatar van BramBo JS gevorderde ik denk dat het te maken heeft met de evenhandler. aangezien IE minder eventhandlers kent. Maar ben er niet zeker van of een option een onClick event heeft.

Probeer daarom eens <select onChange=""....
Offline gothmog - 22/02/2008 16:16
Avatar van gothmog Lid Heb het voor de bakker, ineens deed hij het wel goed, waarschijnlijk omdat ik de onClick in de <option> had staan ipv de <select> al had ik beide geprobreerd.

Nee het ligt toch anders:p IE slaat het op ofzo, als ik (ctrl) F5 doe ververst blijkbaar niet alles:s...
Toch reuzebedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s