login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

WYSIWYG text editor

Offline Behemutant - 07/02/2008 12:35 (laatste wijziging 07/02/2008 12:36)
Avatar van BehemutantNieuw lid Beste mensen,

Ik heb een WYSIWYG editor gemaakt.
Het probleem nu:

Er zitten standaard een aantal lettertypes in.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik meer lettertypes kan toevoegen in de lijst? Mijn code hieronder:

1. }
  2. function lettertype(LetterType) {
  3. if(LetterType != "")
  4. document.getElementById("iframe").contentWindow.document.execCommand("FontName", false, LetterType);
  5. }

en verder

1. <select name="letter" class="disasterous" onchange="lettertype(this.options[this.selectedIndex].value)">
  2. <option value="">Kies een lettertype</option>
  3. <option value="Arial">Arial</option>
  4. <option value="Tahoma">Tahoma</option>
  5. <option value="Courier">Courier</option>
  6. <option value="Verdana">Verdana</option>
  7. <option value="Times New Roman">Times New Roman</option>
  8. </select>

Is het nu gewoon zo dat ik 'willekeurig welke lettertype' dan ook in die lijst erbij kan zetten en dit ook bij iedereen zal werken?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 07/02/2008 13:06
Avatar van marten Beheerder Niet willekeurig maar ik denk dat je het meeste wel kan gebruiken als ik het script zo zie.
Offline svm - 07/02/2008 13:14 (laatste wijziging 07/02/2008 13:15)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Ja, zolang je in de option bij value een geldig lettertype meegeeft (houdt rekening dat een geldig lettertype bij jou niet bij iemand anders een geldig lettertype hoeft te zijn, zoals LCD), dan zal hij het gewoon doen.
Immers de optie (value) die je selecteerd zal hij als lettertype meegeven aan de tekst.
Maar als je dus in de lijst toevoegd:

1. <option value="Symbol">Symbol</option>
  2. <option value="Symbol">Griekse alfabet</option>

dan zal hij dit gewoon opnemen.
Offline kenzo - 07/02/2008 15:11
Avatar van kenzo PHP beginner Er is ook een manier om een lettertype dat niet iedereen heeft toch erop te zetten, maar dan moet je het lettertype ook kopieren naar de webruimte.

Hoe je dat aangeeft of waar je dat moet zetten weet ik ook niet precies
Offline BramBo - 07/02/2008 21:35
Avatar van BramBo JS gevorderde Zolang de lettertypes TrueType zijn en ze aanwezig zijn in de gebruikers' Font directory - In windows X:\Windows\Fonts - zijn de lettertypes gewoon per naam toe te voegen.
De lettertypes worden dus client side, met font naam als associatie, geinclude.

Stel ik heb `CANDARA.ttf` -> fontnaam : Candara. kan ik hem gewoon invoeren door middel van
  1. execCommand("FontName", false, 'Candara');
toevoegen.

Zelf zorg ik er altijd voor dat dit niet mogelijk is, vaak wordt het een rotzooi wanneer gebruikers met allerlei font typen gaan spelen. En laat staan de code; Dit wordt net zo'n zooitje als word html opmaakt. Erg slecht dus voor code/text ratio wat goed is om te controleren met het oog op zoekmachines.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s