Nieuw lid |
|
Ik ken tegenwoordig best goed Javascript. Ik ben nu bezig met een dropdown menu met dit script (hieronder), ik snap alleen dit niet.
for (i=0; i<elements.length; i++)
Waarom moet het perse via dit? Al maak van heel die for loop een functie of een if loop dan werkt het niet meer.
Ik hoop dat er iemand mij kan uitleggen waarom dit zo is. Alvast bedankt voor de moeite.
ooMouse = function()
{ // 1 open
// Variabele elements = the id nav(uit CSS) en de tag li (gewoon HTML) ----- document. = ???
elements = document.getElementById("nav").getElementsByTagName("li");
// Variabele i = 0 --- i kleiner dan de lengte van nav en li en dan steeds +1 --- dus --- 0 t/m 5 (6 stappen)
[u]for (i=0; i<elements.length; i++)[/u]
{ // 2 open
// De variabele elements[0t/m6] word geladen als je met je muis over nav of li overheen gaat.
elements[i].onmouseover = function()
{ // 3 open
// Deze class(uit CSS) word geladen ----- Alleen als je met je muis over nav of li gaat.
this.className = "ie_does_hover";
} // 3 sluiten
// De variabele elements[0t/m6] word geladen als je met je muis van nav of li eraf gaat.
elements[i].onmouseout = function()
{ // 4 open
// Deze class(uit CSS) erbij gehaald(nog van onmouseover) en vernanderd in niks
this.className = this.className.replace("ie_does_hover", "");
} // 4 sluiten
} // 2 sluiten
} // 1 sluiten
// window.attachEvent = ???
if (window.attachEvent) window.attachEvent("onload", ooMouse);
ooMouse = function() { // 1 open // Variabele elements = the id nav(uit CSS) en de tag li (gewoon HTML) ----- document. = ??? elements = document.getElementById("nav").getElementsByTagName("li"); // Variabele i = 0 --- i kleiner dan de lengte van nav en li en dan steeds +1 --- dus --- 0 t/m 5 (6 stappen) [u]for (i=0; i<elements.length; i++)[/u] { // 2 open // De variabele elements[0t/m6] word geladen als je met je muis over nav of li overheen gaat. elements[i].onmouseover = function() { // 3 open // Deze class(uit CSS) word geladen ----- Alleen als je met je muis over nav of li gaat. this.className = "ie_does_hover"; } // 3 sluiten // De variabele elements[0t/m6] word geladen als je met je muis van nav of li eraf gaat. elements[i].onmouseout = function() { // 4 open // Deze class(uit CSS) erbij gehaald(nog van onmouseover) en vernanderd in niks this.className = this.className.replace("ie_does_hover", ""); } // 4 sluiten } // 2 sluiten } // 1 sluiten // window.attachEvent = ??? if (window.attachEvent) window.attachEvent("onload", ooMouse);
Citaat: Code tags gebruiken aub!
|