login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

AJAX updaten: hoe "geflikker" vermijden

Offline killerwhale6 - 08/12/2007 13:26 (laatste wijziging 08/12/2007 13:27)
Avatar van killerwhale6Nieuw lid hoi,

Eerst even titel verduidelijken (zou begot niet weten hoe het probleem te omschrijven): ik klik ergens op, dan wordt er een ajax uitgevoerd, en de uitvoer komt in een DIV. Wanneer ik nu nogmaals ergens op klik gebeurt weer hetzelfde, alleen gaat de vorige uitvoer een fractie van een seconde van mijn scherm verdwijnen, en daarna komt de vernieuwde uitvoer terug. Iedereen nog mee? Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is om dit geflikker te vermijden en de nieuwe uitvoer gewoon onderaan de vorige uitvoer te "plakken" zodat er geen geflikker optreedt. Voorbeeld hiervan vind ik hier: http://www.exigo.ro/work/ajax-cart/index.php. Als ik een nieuw item toevoeg in het wagentje, verschijnt dat onderaan, maar de rest erboven verdwijnt niet even van het scherm. Hoe kan ik dit doen?

thanks!

Matt

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline citroen - 08/12/2007 13:27
Avatar van citroen Onbekend bijhouden welke request er gemaakt is, als dit dezelfde is als de vorige dan gewoonweg niet uitvoeren.
Offline killerwhale6 - 08/12/2007 13:33
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid hoi,
ik denk dat ik het niet goed uitgelegd heb. De request moet altijd worden gemaakt, bij elke klik. Er moet altijd iets worden toegevoegd aan de output (zoals in het voorbeeld). Alleen betekent dit dat de output telkens even verdwijnt, om daarna geupdate terug te verschijnen. Dat zou ik willen vermijden (zoals in het voorbeeld).
Offline zointer - 08/12/2007 13:57 (laatste wijziging 08/12/2007 13:57)
Avatar van zointer HTML gevorderde
killerwhale6 schreef:
Voorbeeld hiervan vind ik hier: http://www.exigo.ro/work/ajax-cart/index.php. Als ik een nieuw item toevoeg in het wagentje, verschijnt dat onderaan, maar de rest erboven verdwijnt niet even van het scherm. Hoe kan ik dit doen?

:lamp:In broncode eens loeren 
:lamp: Dat script downloaden en bestuderen 
Offline killerwhale6 - 08/12/2007 13:58
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid hmja, maar is nogal gecompliceerd zulle.
Offline zointer - 08/12/2007 14:01
killerwhale6 schreef:
hmja, maar is nogal gecompliceerd zulle.

Dat heet gemakzucht.
Offline killerwhale6 - 08/12/2007 15:16
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid neen, dat heet niet alwetend zijn, in tegenstelling tot wat sommigen hier overduidelijk van zichzelf denken.

Nu moet mij hier toch iets van het hart. De laatste tijd krijg ik hier steevast antwoorden van "zoek het zelf uit", zoek zelf op google, of kijk in de broncode ... Ik dacht dat een forum dient om elkaar te helpen, en niet om te zeggen zoek het zelf maar uit. Vroeger werd ik hier altijd goed geholpen maar de laatste maanden is de kwaliteit hier sterk aan het achteruit gaan!
Offline Abbas - 08/12/2007 16:09
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik snap wat je bedoelt, maar soms zijn er topics die echt niet kunnen. Het lijkt alsof bepaalde mensen weigeren de regels te lezen of er zich aan te houden. Hoeveel ontelbare topics zijn er hier al niet gesteld over iets met ".htaccess" of "headers already sent". Sommigen doen geen moeite om zelf ook eens achter een oplossing te komen. En als die topics er dan weer komen krijg je geirriteerde reacties terug, hoewel dit inderdaad niet altijd even correct is. Maar zie het ook eens van een ander standpunt! 
Offline killerwhale6 - 08/12/2007 16:14
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid kan best zijn, maar ik denk niet dat dit zo een topic is, net als mijn andere topics. Ik ga zelf ook altijd eerst op zoek, en pas als ik niets vind of er niet aan uit geraak kom ik hier om hulp. En als ik dan een "zoek het zelf uit" reply vind, sorry maar dan zwijg je beter als je toch niets te zeggen hebt.
Offline Abbas - 08/12/2007 17:29
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Daar heb je volledig gelijk in... 
Offline Godlord - 08/12/2007 19:05
Avatar van Godlord PHP gevorderde Misschien 2 div's gebruiken, dan de ene zichtbaar maken. Bij nieuwe informatie de andere aanpassen en dan die zichtbaar maken en de andere onzichtbaar, weer nieuwe informatie. De eerste aanpassen en zichtbaar maken en de andere onzichtbaar en dan zo verder.
Offline zointer - 09/12/2007 12:12 (laatste wijziging 09/12/2007 12:14)
killerwhale6 schreef:
dat heet niet alwetend zijn,

Je moet eerst eens twee worden kunnen onderscheiden van elkaar.
Definitie:
Gemakzucht: iemand die geen moeite doet om iets te leren en liever anderen iets laat uitvoeren.
alwetend zijn: iemand die denkt alles te weten.
En ik wou dus enkel zeggen dat je oplossing in die broncode/zip file staat.
Als jij dat te moeilijk vindt om uit te zoeken hoe het werkt ect... dat is je volste recht.
Maar je moet hier dan ook niet komen vragen om deze voor je te maken dat hoort bij samenwerken.
Hier helpen we als je niet verder kan/stuit je op een probleem met je script, maar een kant en klare oplossing moet je niet verwachten tenzij je ergens een script kan downloaden zal iemand die link je wel geven en die oplossing heb je van mij reeds gekregen, dat is daarom niet stelen maar leer je iets van anderen en kan je als nog vragen waar het probleem zit.
Maar je vindt het nogal gecompliceerd dan heeft het geen nut dat anderen je verder helpen als er totaal geen inspanningen komt van uwen te wegen.
Offline Mad_Mike - 09/12/2007 12:52
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Ik heb je script niet gezien...

Maar wellicht gebeurd er het volgende. Wanneer je klikt wordt de tekst in de uiteindelijke div verwijderd. Zodra de AJAX request is uitgevoerd wordt in deze div de nieuwe tekst geplaatst. Aangezien het even duurt voordat een request is uitgevoerd zal het even 'knipperen':
1. oude tekst staat er
2. na klik wordt deze tekst verwijderd
3. even wachten op antwoord van de request (div is leeg)
4. vullen met antwoord van request
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s