login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

AJAX

Offline Lirben - 18/11/2007 00:51
Avatar van LirbenNieuw lid Hallo

Ik ben net begonnen met AJAX aan te leren. Ik vroeg mij het volgende af:

Stel dat er een waarde in een een mysql database veranderd. Is het dan mogelijk om dit als event te gebruiken en diezelfde waarde rechtstreeks door te sluizen naar een webpagina? Heb wat zitten zoeken maar niet direct iets gevonden.

Alvast bedankt

Lirben

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 18/11/2007 02:29 (laatste wijziging 18/11/2007 02:29)
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Je kan voor de body tag een stukje php code uitvoeren en als het verschillend is :

1. if($verschilllend == 1) {
  2.  
  3. // body onload=start
  4.  
  5. } else {
  6.  
  7. //body
  8.  
  9. }

?? Lijkt mij de slimste optie?
Offline Lirben - 18/11/2007 09:30
Avatar van Lirben Nieuw lid Php reageert toch maar enkel op een refresh van de pagina?

Ik wil nl het volgende maken. Een plc (programmable logic controller) die een dozenstockage bestuurt staat in run. Maw de machine werkt. De bedoeling is dat het stockageproces op een makkelijke manier wordt gevisualiseerd op een webpagina. Het is dus niet de bedoeling dat de pagina om de halve seconde refreshed (dit zou bijzonder onaangenaam werken zijn). De waarden die nodig zijn worden door de machine via een OPC server meegedeeld aan de pc waar de webserver op staat. Via een C# programma gaat de data in een mysqldatabase.

De bedoeling is dus dat telkens er een waarde veranderd de tabel op de user interface zichzelf opdate.

Alvast bedankt.
Offline Flex1986 - 18/11/2007 11:09
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Je zou een kleine ajax request kunnen maken naar een pagina die alleen maar kijkt of er een wijziging is in de database. Geen wijziging dan doe je niks. Wel een wijziging dan laat je pagina waar de gebruiker op dat moment surft verversen doormiddel van ajax hier hoeft de gebruiker verder niks van te merken. Het enigste wat die ziet veranderen is de waarden die die op dat moment voor zich heeft.

De controle die kijkt of de database gewijzigd is ja of de nee die kan je doormiddel van een javascript timeout bijvoorbeeld om de 30sec doen. Omdat je met ajax werkt zal de gebruiker hier verder niks van merken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.361s