PHP interesse |
|
Hoi allemaal,
Voor een prijspagina zoek ik een script waarmee je een prijs kunt bepalen. Ik heb al een voorzet gemaakt, maar deze werkt niet echt geweldig. Wie kan hem aanpassen, zodat hij wel werkt? Ik ben nogal een n00b met variabele in een functie doorgeven in javascript.
Javascript:
<script language="JavaScript">
function setPrijs(prijs,object){
if('document.computerform.elements['+object+'].checked=true'){
document.computerform.prijs.value=document.computerform.prijs.value+prijs;
}
else{
document.computerform.prijs.value=document.computerform.prijs.value-prijs;
}
}
</script>
<script language="JavaScript"> function setPrijs(prijs,object){ if('document.computerform.elements['+object+'].checked=true'){ document.computerform.prijs.value=document.computerform.prijs.value+prijs; } else{ document.computerform.prijs.value=document.computerform.prijs.value-prijs; } } </script>
HTML:
<font><b>Prijs:</b></font><br>
<input type="text" name="prijs" size="15" READONLY><br>
<br>
<input type="checkbox" name="check1" id="check1" onClick="javascript:setPrijs('20',check1);"><font><label for="check1">Checkbox 1</label></font><br>
<input type="checkbox" name="check2" id="check2" onClick="javascript:setPrijs('2.5',check2);"><font><label for="check2">Checkbox 2</label></font><br>
<input type="checkbox" name="check3" id="check3" onClick="javascript:setPrijs('10',check2);"><font><label for="check3">Checkbox 3</label></font><br>
<input type="text" name="prijs" size="15" READONLY><br> <input type="checkbox" name="check1" id="check1" onClick="javascript:setPrijs('20',check1);"><font><label for="check1">Checkbox 1 </label></font><br> <input type="checkbox" name="check2" id="check2" onClick="javascript:setPrijs('2.5',check2);"><font><label for="check2">Checkbox 2 </label></font><br> <input type="checkbox" name="check3" id="check3" onClick="javascript:setPrijs('10',check2);"><font><label for="check3">Checkbox 3 </label></font><br>
Het is dus de bedoeling dat voor elke checkbox die geselecteerd wordt, het bedrag bij 'prijs' hoger wordt.
Op het moment dat je de checkbox deselecteerd, hoort 'prijs' met de aangegeven hoeveelheid te dalen. Het mag uiteraard niet onder de 0 uitkomen!
|