login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ajax request

Offline Bertjuh - 24/10/2007 15:11 (laatste wijziging 24/10/2007 15:12)
Avatar van BertjuhHTML interesse Hallo,

Ik heb de tutorial van Ajax doorgelopen.

Dit is erg uitgebreid maar niet precies wat ik zoek. Op bepaalde momenten wil ik een request versturen naar een server (bijv. www.eenserver.nl?teller.php?CID=321) zo kan ik bepaalde dingen tellen.

Ik hoef geen data op te halen of te versturen, alleen maar even dat url aanroepen op de achtergrond. Het is trouwens een andere server als waar mijn site op draait en ik wil geen gebruik maken van PHP, enkel javascript.

Heeft iemand een idee? Ik krijg erg vaak het cross-browser probleem: uncaught exception: Permission denied to call method XMLHttpRequest.open

edit: als ik het url van de request aanpas en binnen mijn eigen server blijf, werkt het wel.

Bedankt.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 24/10/2007 15:35
Avatar van Stijn PHP expert Je bent zekers dat die andere website externe connecties toestaan? Dat staat in je php.ini. Normaal staat die uit voor beveiligings redenen.
Offline Bertjuh - 24/10/2007 15:37
Avatar van Bertjuh HTML interesse Het is eigenlijk gewoon een URL aanroepen. Als je naar het URL browst zie je de pagina. En dat is eigenlijk ook de bedoeling.

Een soort van window.href maar dan zonder nieuw window 
Offline Mad_Mike - 24/10/2007 15:39
Avatar van Mad_Mike PHP beginner "Je bent zekers dat die andere website externe connecties toestaan?" lijkt me wel he... tis niets anders dan dat een gebruiker via de url balk van de brouwser zelf die url in typed. Alleen nu gaat dat automatisch op de achtergrond.
Offline Wijnand - 24/10/2007 16:22
Avatar van Wijnand Moderator Je hebt die tutorial gelezen...?

om dus door te gaan daarop kun je gewoonweg dit doen:

1. function verstuur( id) {
  2. SERVER.GETrequest( 'teller.php', 'CID=' + id, klaar );
  3. }
  4. function klaar( ) {
  5. var data = SERVER.Ontvangst();
  6. if( data ) {
  7. }
  8. }

Dan voert hij het uit en doet hij niets met de resultaten of iets dergelijks.
Offline ikkedikke - 25/10/2007 00:40
Avatar van ikkedikke PHP expert het probleem is gewoon dat javascript om veiligheidsredenen niet toestaat om buiten het huidige domein pagina's op te vragen.
Offline Wijnand - 25/10/2007 09:17
Avatar van Wijnand Moderator ok.... dan zou ik het met javascript niet weten. Wel kun je een iframe laden en onzichtbaar maken?
Offline Bertjuh - 26/10/2007 08:39
Avatar van Bertjuh HTML interesse Wat is dat nou weer voor hack Wijnand ? Ik heb het op 2 manieren opgelost voor degenen die geinteresseerd zijn:

- via de JSONscriptRequest klasse van Jason Levitt 2 die voegt iets toe aan de <head> tag en is dus eigenlijk ook een vieze (en gevaarlijke) hack, omdat de respons code dezelfde bevoegdheden heeft als lokale code. Dus oppassen ermee.

- (toch maar) Via het openen van een php bestand en het laten laten versturen van de request.

bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.356s