login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Beveiliging

Offline Bertjuh - 24/10/2007 09:51
Avatar van BertjuhHTML interesse Hallo,

Sinds een paar weken maak ik applicaties met javascript. Nu komt een stukje beveiliging om de hoek kijken. Ik wil namelijk niet dat anderen mijn code kunnen kopieeren door beeld->paginabron te doen. Nu schijnt dat niet te beveiligen zijn. Maar weet iemand een goede oplossing hiervoor? Of moet je dan met code-scramblers aan de gang?

Groeten, Bertjuh

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 24/10/2007 09:56

Crew algemeen
Dan zul je met code-scramblers aan de gang moeten.
Zo heb je bijvoorbeeld JScript.Encode van Microsoft.
Is natuurlijk te decoden, anders kan de server het ook niet decoden.
Maar veel gebruikers kennen dat niet, dus zullen hun niet kunnen achterhalen wat er staat...

JScript.Encode
Offline ranco - 24/10/2007 10:50
Avatar van ranco PHP gevorderde Nu ben ik een beetje aan het brainstormen hoor, maar is het niet mogelijk om al je javascriptcode in een apart bestand te zetten, in een nieuwe map. En deze map vervolgens te beveiligingen met htacces? Op zo'n manier dat alleen via de website zelf het javascript opgeroepen kan worden?
Offline Mad_Mike - 24/10/2007 11:02
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Om die javascript te runnen zal de client (eindgebruiker / bezoeker van je website) deze eerst moeten downloaden van de server. Javascript is immer clientside. Dus htacces heeft geen zin.
Offline Bertjuh - 24/10/2007 14:24
Avatar van Bertjuh HTML interesse Nee dan heeft de client idd ook geen toegang. Ik keek ook al naar scramblers waarbij je variabele namen en methodenamen refactort, maar in een OO omgeving gaat dit natuurlijk fout.

dus ik vrees dat ik nog even verder moet zoeken, bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s