login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wysiwyg - xhtml

Offline Wijnand - 19/10/2007 11:43
Avatar van WijnandModerator Hallo.. ik heb zo'n standaard wysiwyg-editor gemaakt, alleen hij werkt met HTML (dus ik krijg van die smerige HTML tags) en ik wil dat hij in xhtml werkt.

Nu kan ik in PHP of ASP of ASP.NET die code met reguliere expressies wegfilteren en alles aanpassen naar xhtml, maar het lijkt mij dat er ook een javascript-functie (oid) moet zijn om ervoor te zorgen dat hij meteen xhtml gebruikt. Weet iemand dat?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline meagain - 19/10/2007 11:49
Avatar van meagain Nieuw lid Snap niet dat je zoiets zelf wil maken, wanneer er zoveel gratis editors zijn die wel redelijk met xhtml overweg kunnen ...

Die javascript-functie oid denk ik niet dat bestaat; regex zal dus wel moeten.
Offline Wijnand - 19/10/2007 12:00
Citaat:
Snap niet dat je zoiets zelf wil maken, wanneer er zoveel gratis editors zijn die wel redelijk met xhtml overweg kunnen ...

Ik hou niet van standaard dingen :] Ik wil zoveel mogelijk zelf bouwen... als er dan iets aangepast moet worden weet je het precies te vinden.
Offline meagain - 19/10/2007 12:17
Avatar van meagain Nieuw lid Het voordeel van de vele prima en bovendien gratis wysiwyg's is dat je zelf veel kan aanpassen zonder diep in de code te moeten duiken.

Natuurlijk leer je veel met alles zelf te bouwen ...

Maar hier denk ik toch dat je beter een 'standaard ding' moet proberen, ga je achteraf zeker geen spijt van hebben ...  
Offline Wijnand - 19/10/2007 13:31
Avatar van Wijnand Moderator heb eerder wel is gewerkt ermee, en wel spijt gekregen 
Offline Grayen - 19/10/2007 15:16 (laatste wijziging 19/10/2007 15:17)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Ik begrijp Wijnand gedachte helemaal. Wilde ook zelf een wysiwyg editor maken met xhtml code. Dit is mij gelukt. Het enige wat je kunt doen is met reguliere expressies werken en het is handig om het gebruik van css voor opmaak uit te zetten wat bij bijvoorbeeld firefox standaard wel aan staat, dat maakt het gebruik van reguliere expressies namelijk gemakkelijker.

Dit is de javascript regel daarvoor:

1. var useCss = false;
  2. try {this.theDocument.execCommand('usecss', false, !useCss);} catch(e) {}
  3. try {this.theDocument.execCommand('stylewithcss', false, useCss);} catch(e) {}

Hier is mijn complete code:

http://www.slagwerkgroepuitrumpt.nl/js/myrith.js
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s