login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[js] multilangual GM script

Offline jerone - 18/10/2007 10:31
Avatar van jeroneJS gevorderde Hey,

Ik ben bezig een script te maken voor GreaseMonkey en nou wil ik deze meertallig maken.
Het moet een duidelijk overzicht worden, waar makkelijk meerdere talen aan toe gevoegd kunnen worden.

Het probleem is dat ik niet waar ik moet beginnen.
Ik heb wel al gekeken op Userscripts.org zelf voor een voorbeeld, maar die waren of erg onduidelijk of erg omslachtig.

Mijn vraag is of er iemand tips heeft hierover.

gr J

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Mad_Mike - 18/10/2007 10:35 (laatste wijziging 18/10/2007 10:35)
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Ik ken het princiepe GreaseMonkey niet, maar ik zou hiervoor met een taal array gaan werken.

1. var nl = new Array();
  2. nl[0] = "welkom";
  3. nl[1] = "totziens";
  4.  
  5. var en = new Array();
  6. en[0] = "welcome";
  7. en[1] = "goodbye!";

zo kan je voor iedere taal dezelfde array gebruiken en alleen de teksten veranderen.
Offline jerone - 18/10/2007 10:39 (laatste wijziging 18/10/2007 10:42)
Avatar van jerone JS gevorderde Jah, daar was ik ook al mee bezig. Het probleem is alleen dat het script nooit weet hoeveel talen er zijn, waardoor de persoon deze niet zelf kan kiezen uit een menu.

Dit is wat ik in eerste instantie aandacht:
  1. settingnamesB = {
  2. en : {languageShort: 'en', languageLong: 'English', name: 'resize2', title: 'Resize to full-screen', tooltip: 'Resizes so it fills the entire window', def: 0},
  3. nl : {languageShort: 'nl', languageLong: 'Nederlands', name: 'vergroten', title: 'Vergroot naar volscherm', tooltip: 'Vergroot zodat het het hele scherm vult', def: 1},
  4. de : {languageShort: 'de', languageLong: 'Deutch', name: 'groose', title: 'blablablablablablablabla', tooltip: 'blablablablablablablablablablablablabla', def: 2}
  5. };
Hierzo blijft hetzelfde probleem, alleen is het wel makkelijker om een language te kiezen (bijv: settingnamesB[nl].languageLong)

ps. GreaseMonkey is een FF extentie, die javascripts in een pagina injecteerd.
Offline Mad_Mike - 18/10/2007 10:46
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Je kan dan toch het aantal items van settingnamesB nemen. Dit zijn de verschillende arrays voor de mogelijke talen. Hiervan kan je dan een selectieBox maken of iets dergelijks toch?
Offline jerone - 18/10/2007 11:05 (laatste wijziging 18/10/2007 11:18)
Avatar van jerone JS gevorderde Je hebt gelijk.
Ik dacht dat omdat settingnamesB.length niet werkte (undefined), je dit niet kon weten, maar heb het opgelost door for(key in settingnamesB) te gebruiken.

Edit:
in combinatie met bovenstaande script, heb ik de text op de site laten schrijven;
  1. var settingnamesB = settingnamesB.nl;
  2. var content2 = '<p>'+settingnamesB.name + '</p>' +
  3. '<p>'+settingnamesB.title + '</p>' +
  4. '<p>'+settingnamesB.tooltip + '</p>' +
  5. '<p>'+settingnamesB.def + '</p>';

Is het mogelijk om de text te laten wijzigen zodra een gebruiker zegt dat hij een andere taal wil (de text staat al op de pagina en de gebruiker kan d.m.v. een menu zeggen welke taal hij wil)?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.231s