login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div Fade out-Fade in (Opgelost)

Offline Sar - 20/09/2007 10:22 (laatste wijziging 20/09/2007 11:19)
Avatar van SarPHP interesse Ik wil een stukje tekst laten infaden en uitfaden door op een link te klikken, nu zat ik er zelf aan te denken om dit door middel van een Div te doen, is dit slim?

Verder weet iemand zo de code om dat te doen, of in ieder geval iets om me in de goeie richting te sturen?

Alvast bedankt!

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Stijn - 20/09/2007 12:24
Avatar van Stijn PHP expert Gebruik de effecten van script.aculo.us. Even wat meer uitleg geven zekers . Download eerst de onderstaande bestanden:

prototype.js
script.aculo.us

In de zip van script.aculo.us vind je de map src. Alle bestanden in de map src zijn javascript bestanden en die zet je in dezelfde map als prototype.js.

De volgende code zet je tussen de <head> tags.

1. <script src="/javascripts/prototype.js" type="text/javascript"></script>
  2. <script src="/javascripts/scriptaculous.js" type="text/javascript"></script>

Nu worden al die javascript bestanden die jij gedownload hebt geladen.

In de <body> tags kan je nu het volgende zetten voor jou effect.

1. <div id="tekst">Hier plaats ik de tekst die ik wil uitfaden en infaden. Let erop dat je DIV een id heeft!</div>
  2.  
  3. <br /><br />
  4.  
  5. <input type="button" value="Infaden" onclick="new Element.Appear('tekst');" />
  6. <input type="button" value="Uitfaden" onclick="new Element.Fade('tekst');" />

Er zijn nog meer effecten hoor. Je moet hier maar eens kijken.

Als er iets fouts is, of hij wil niet werken. Kijk dan even of je javascript bestanden correct staan en of het path juist staat in de <head> tags.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s