login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

onclick="window.location =

Offline kenzo - 13/09/2007 20:16 (laatste wijziging 13/09/2007 20:16)
Avatar van kenzoPHP beginner onclick=\"window.location = 'url'\" target=''_blank'

bovenstaande code werkt niet

Weet iemand hoe ik dat zo wel goed kan doen dat hij in een nieuw venster opent?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 13/09/2007 20:39
  1. <a href="#" onclick="window.open('pagina.html');">Klik eens hier!</a>

Dit is de basis. Met window.open(); open je dus een nieuw venster. Je moet maar eens op google zoeken achter meer opties voor window.open().
Offline Dark_Paul - 13/09/2007 21:08
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Niet te moeilijk dacht ik zo?
  1. <a href="locatie.html" target="_blank">Link</a>
Offline EKnoop - 13/09/2007 22:05 (laatste wijziging 14/09/2007 18:23)
  1. <a href="pagina.html" onclick="window.open(this.href); return false">

@Dark_paul dat is niet xhtml valid ;)
Offline timmie_loots - 13/09/2007 22:31
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Waarom gaan jullie er überhaupt van uit dat hij een link gaat gebruiken?

@EKnoop: Alsof XHTML de standaard is, en zorg er dan in ieder geval voor dat je zelf een knap voorbeeld geeft, dat van jou werkt zo niet. Je moet die quotes gewoon weglaten. (window.open(this.href); dus).
Offline Stijn - 13/09/2007 22:33
Avatar van Stijn PHP expert De link is de meest voorkomende vorm waarop men kan klikken. Een button kan ook en hij kan die onclick event gewoon kopieren en plakken in de button.
Offline BramBo - 13/09/2007 22:38
Avatar van BramBo JS gevorderde Als je een link gebruikt dan dien je eers null te reternen (void(0)) zodat de huidige pagina niet aangetast wordt. Met window.open(URL,name,specs,replace) open je een nieuw venster. (window.open)

1. <a href="javascript:void(0);" onclick="javascript:window.open('http://www.domein.nl');">
Offline Thomas - 14/09/2007 12:42
Avatar van Thomas Moderator return false erachter is ook niet onverstandig.
Offline EKnoop - 14/09/2007 18:24
BramBo schreef:
Als je een link gebruikt dan dien je eers null te reternen (void(0)) zodat de huidige pagina niet aangetast wordt. Met window.open(URL,name,specs,replace) open je een nieuw venster. (window.open)

[..code..]
Maar op die manier ziet de gebruiker niet naar welke link hij gaat. Met mijn manier wordt de huidige pagina ook niet aangetst omdat ik een return false erbij heb staan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s